راهنمای خرید شیرینی در دوران کرونا

راهنمای خرید شیرینی در دوران کرونا

فهرست عناوین

در این روزهای کرونایی وسواس و دقت ما در انتخاب مواد غذایی بسیار بیشتر از گذشته شده است. مدام دنبال آن هستیم که بدانیم چه چیزی می تواند سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و چه چیزی ممکن است ما را مبتلا کند. شیرینی یکی از خوراکی های محبوب در میان تمامی افراد است که این روزها خریدن آن برای بسیاری از افراد شک و ابهام ایجاد کرده است؟ آیا شیرینی می تواند ناقل بیماری کرونا باشد؟ آیا شیرینی سیستم ایمنی را ضعیف می کند؟ چه پروتکل های بهداشتی هنگام خرید شیرینی در دوران کرونا باید در نظر رعایت کرد؟ با ما همراه شوید تا به تمامی این سوال ها پاسخ دهیم. 

آیا ویروس کرونا در شیرینی وجود دارد؟ 

اولین سوالی که برای شما پیش خواهد آمد ان است که آیا این ویروس واگیر ممکن است در شیرینی وجود داشته باشد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، طبق گفته پزشکان و متخصصان این ویروس در دمای بالا و حین پخت از بین می رود. بنابراین اگر روی شیرینی نیز ویروسی وجود داشته باشد، در دمای بالای پخت از بین خواهد رفت. اما زمانی که شیرینی توسط افراد جابجا شده، داخل ویترین و یا جعبه گذاشته می شود، شخص آلوده به ویروس می تواند باعث انتقال آن از طریق جعبه و یا حتی خود شیرینی شود.

بعد از خرید شیرینی چه کنیم؟ 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، جعبه شیرینی و خود شیرینی می تواند در اثر دست آلوده پرسنل، عطسه و یا حتی صحبت های آن ها هنگامی که از شما نوع شیرینی مورد نظرتان را می پرسند، آلوده شود. برای آن که این زنجیره را قطع کنید، اولین پیشنهاد این است که از شیرینی فروشی های معتبر که پروتکلها را به خوبی رعایت می کنند و پرسنل آنها در آشپزخانه و در مغازه ماسک می زنند خرید کنید. بعد از خرید شیرینی جعبه آن را با الکل ضد عفونی کرده و شیرینی ها را در ماکروفر و دیا فر قرار دهید. بعد از آن که شیرینی ها مجددا حرارت ببینید، ویروس احتمالی روی آن ها از بین خواهد رفت.
قبل از خوردن شیرینی نیز حتما دست های خود را با آب و صابون بشوئید. زیرا ممکن است دست های شما از قبل آلوده شده باشد و شما با خوردن شیرینی آن را وارد بدن خود کنید.

  احتمال وجود ویروس کرونا در شیرینی تر بیش تر است یا خشک؟ 

از آن جا که طبق گفته کارشناسان ویروس کرونا در محیط های مرطوب هم بیشتر زنده مانده و انتقال پیدا می کند، احتمال می رود که این ویروس در شیرینی خامه ای و تر بیشتر از شیرینی خشک وجود داشته باشد. همچنین چون شما نمی توانید شیرینی تر را مجددا بعد از خرید حرارت دهید، خرید آن نسبت به شیرینی خشک می تواند ریسک بیشتری داشته باشد.

نکاتی که هنگام خرید شیرینی در دوران کرونا باید در نظر بگیریم 

اکنون به این سوال می رسیم که اگر در دوران کرونا بخواهیم شیرینی سفارش داده و بخریم باید به مواردی توجه کنیم؟ نکته اول آن که این روزها کافه قنادی های بسیاری، امکان سفارش و خرید غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم آورده اند. مشتریان می توانند به راحتی وارد صفحات مجازی آن ها شده، مدل های مختلف شیرینی های موجود را دیده و آن ها را سفارش دهند. در این صورت به جای آن که ساعت ها صرف جابجایی کرده و در شلوغی کافه قنادی منتظر بمانید، می توانید جعبه شیرینی خود را درب منزل تحویل بگیرید.
در صورتی که به دنبال خرید حضوری شیرینی در دوران کرونا هستید، حتما کافه قنادی را انتخاب کنید که پرسنل آن از ماسک و دستکش استفاده می کنند. به رعایت پروتکل های بهداشتی در این کافه ها دقت کنید. زیرا اگر در ظاهر نیز شما متوجه شوید پروتکل های بهداشتی چندان رعایت نمی شود، احتمالا در زمان پخت نیز پرسنل به اصول بهداشتی توجه زیادی ندارند.
کافه قنادی هایی که پروتکل های بهداشتی را در زمان کرونا رعایت می کنند، معمولا از ایجاد تجمع داخل سالن خودداری کرده و رعایت فاصله فیزیکی بین مشتریان را در نظر گرفته اند. ویترین و سطوح را به طور مداوم ضد عفونی کرده و تمیز می کنند. برای مشتریان الکل قرار داده تا بتوانند به راحتی دست های خود را ضد عفونی کنند. در این کافه قنادی ها ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه پخت و پز ممنوع است و تنها تعداد محدودی از کارکنان با رعایت اصول بهداشتی به کارگاه رفت و آمد دارند. فروشنده هایی که با افراد در ارتباط هستند نیز معمولا به داخل کارگاه نمی روند.

  آیا از کیک های خانگی و سنتی خرید کنیم یا خیر؟ 

این روزها با توسعه دنیای مجازی و اینترنت، مشاغل خانگی بسیاری فعال شده اند که در میان آن ها می توان به پخت کیک و شیرینی خانگی اشاره کرد. بسیاری از خانم ها و یا آقایان در منزل برای مشتریان خود کیک و شیرینی آماده کرده و تبلیغات خود را در صفحات مجازی انجام می دهند. نمی توان به طور قطعی گفت این کسب و کارها تمیزتر از مشاغل صنعتی هستند یا خیر. 

آیا احتمال انتقال ویروس کرونا با این کیک و شیرینی ها خانگی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت از آن جا که کافه و قنادی های سطح شهر زیر نظر اتحادیه و صنف هستند چه در دوران کرونا و چه قبل از آن توسط کارشناسان مختلف مورد بازرسی قرار می گیرند. بنابراین در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کافه قنادی های مورد نظر پلمپ خواهند شد. اما این نوع بازرسی در مورد کیک و شیرینی های خانگی وجود ندارد.
در صورتی که قصد خرید کیک و شیرینی خانگی دارید، حتما شخصی را انتخاب کنید که از رعایت بهداشت آن به طور کامل مطمئن هستید تا با خیال راحت خرید خود را انجام داده و شیرینی را نوش جان کنید. لازم به ذکر است که از آن جا که پخت این کیک و شیرینی ها در منزل و معمولا توسط یک یا تعداد محدودی از افراد انجام می شود، اگر پروتکل های بهداشتی توسط قناد به خوبی رعایت شود، احتمال انتقال کم تر نیز خواهد بود.

  آیا مصرف شیرینی در دوران کرونا مضر است؟ 

در انتها این سوال برای ما پیش خواهد آمد که آیا مصرف شیرینی در دوران کرونا می تواند مضر باشد؟ همان طور که همه ما می دانیم مهم ترین راه مقابله با این بیماری بالا بردن سیستم ایمنی بدن است. برای این منظور باید به دنبال خوردن مواد غذایی مفید بوده و از خوردن مواد غذایی ناسالم خودداری کنیم.
شیرینی از جمله خوراکی هایی است که چه در دوران کرونا و چه قبل از آن باید به اندازه و مناسب مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که این ویروس برای افراد چاق می تواند خطرناک تر باشد. بنابراین نه در این دوران خودتان را از خوردن شیرینی های مورد علاقه تان محروم کنید و نه در خوردن آن زیاده روی کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت