آلیک موزیک سه ساز آرامش بخش و لوکس را معرفی کرد

آلیک موزیک سه ساز آرامش بخش و لوکس را معرفی کرد

فهرست عناوین

بدون شک بسیاری از افراد هستند که با شنیدن صدای موسیقی و سازهای مختلف، رویای نوازندگی با آن ساز را در سر می پرورانند. ممکن است برخی افراد فقط به گوش دادن به صدای آن ساز بسنده کنند در حالیکه برخی دیگر فراتر رفته و بخشی از جامعه موسیقی می شوند. به طوری که به دنبال ساز مورد علاقه ی خود رفته و به دنبال یادگیری آن هستند تا بتوانند به زیباترین شکل ممکن احساسات خود را بیان کنند. حال صدها نوع ساز مختلف وجود دارد که افراد می توانند آنها را یاد بگیرند. سازهای کوچک و بزرگ، آسان و سخت و ارزان قیمت و گِران. در بین سازهای مختلف سازهایی هستند که باعث آرامش میشوند، در کنار آرامش بخش بودن، لوکس و زیبا نیز می باشند. و هستند افرادی که علاوه بر آرام بخش بودن ساز به طراحی و زیبا بودن ساز نیز اهمیت می دهند و به دنبال سازهای زیبا می باشند. لذا می خواهیم در اینجا سه نوع ساز زیبا و لوکس که باعث آرامش شما نیز میشوند را معرفی کنیم که مطالعه ی آن خالی از لطف نمی باشد.

ساز پیانو و حقایق جالب درباره ی آن

مطمئناً بسیاری از ما این ساز لوکس را اگر نداشته باشیم ولی احتمالا در اتاق پذیرایی اقوام و دوستان دیده ‌ایم و یا صدای دلنشین آن را شنیده ایم. پس این روزها کسی پیدا نمی ‌شود که بتواند ادعا کند راجع به این ساز زیبا و خوش‌ صدا چیزی نمی داند.
پیانو؛ اصلی ترین ساز کلیدی به شمار می رود و آن را مادر همه سازها می نامند. علت آن نیز به این موضوع برمی ‌گردد که پیانو قادر است محدوده بسیار گسترده‌ ای از اصوات را تولید کرده و ملودی و هارمونی یک قطعه را به ‌طور هم ‌زمان اجرا کند. تولیدکنندگان موسیقی و هنرمندان زیادی هستند که برای ساخت بهترین موسیقی از پیانو بهره می برند. همچنین این ساز می تواند یک پایه ی تئوریکی عالی برای یادگیری هر نوع ساز دیگری را ایجاد ‌کند، بنابراین یک ساز ایده آل برای شروع است.
از انواع پیانو میتوان به گرند پیانو (Grand Piano)، پیانوی دیواری (upright) و پیانو دیجیتال یا الکتریک اشاره نمود. پیانو دارای بدنه ی بزرگی است و حمل آن آسان نیست، اما با وجود این، به دلیل داشتن طرح های متنوع و زیبا، میتواند دکور لوکس و زیبایی را به هر مکانی ببخشد، حتی اگر شما مدتی باشد که نواختن پیانو را متوقف کرده باشید.

خاص ترین ساز دنیا، ساز چنگ Harp

چنگ یا هارپ؛ از قدیمی ‌ترین سازهای شناخته شده در جهان است. سازی زهی‌ زخمه‌ ای است به شکل مثلث، که تارها یا سیم‌ های آن بر صفحه صدا به صورت عمودی قرار گرفته ‌اند. این شکل قرارگیری سیم‌ ها نسبت به صفحه صدا، عمده ‌ترین تفاوتی است که ساز چنگ با سازهای دیگری مثل ویولن، گیتار، قانون و اتوهارپ (چنگ خودکار) دارد.
برای مشاهده انواع مدل های ساز چنگ و قیمت آن اینجا کلیک کنید: قیمت ساز چنگ
همچنین چنگ، سازی چندکاره است، بدین معنی که میتواند در انواع سبک‌ های موسیقی نقشی محوری داشته باشد. از موسیقی فولکلور و بومی گرفته تا موسیقی کلاسیک غربی. درست است که این ساز از قدیمی ‌ترین ابزار موسیقی است که تاکنون شناخته شده است ولی با تولید چنگ الکتریکی (الکتریک هارپ) می ‌توان آن را در زمره جدیدترین سازها نیز به حساب آورد. که از انواع ساز چنگ میتوان به چنگ پدالی و چنگ سلتیک اشاره نمود.

هنگ درام یا هندپن ساز جدید و عجیب

ساز هنگ‌ درام از خانواده سازهای کوبه ‌ای و ملودیک است که در طبقه ‌ی خودصداها (ایدیوفون) جای می ‌گیرد. این ساز برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر در کشور سوئیس ساخته شد. ساختار این ساز بدین گونه اس که از دو نیم ‌پوسته ‌ی فولادی تشکیل شده و شکلی شبیه به بشقاب پرنده را در ذهن تداعی می ‌کند، بدون هیچ وسیله ‌ی ویژه و یا ابزار خاصی، تنها با دست نواخته می ‌شود.
از مهمترین ویژگی این ساز، وجود صدای خاص و آرامش بخش آن است، به دلیل داشتن هارمونیک ‌های فراوانی که در تک ‌تک نت‌ های آن وجود دارد. همچنین، چون بدنه‌ این ساز یکپارچه است، وقتی نتی را به تنهایی به صدا در می ‌آورید، دیگر نت‌ ها نیز با شدت کمی به لرزش درمی ‌آیند. همین موضوع صدای هنگ دارم را بسیار گرم و دلنشین کرده است.
در نهایت میتوان گفت
ساز زدن یکی از بهترین لذتها میتواند باشد. و ساز‌های موسیقی معرفی شده در این مطلب، جزء سازهایی هستند که با صدای دلنشین و گرمشان، آرامش را به آدمی انتقال میدهند و با داشتن زیبایی، باعث زینت بخشیدن به دکور منزل نیز می شوند. همچنین این را بدانید مهم نیست شما تصمیم می ‌گیرید چه سازی را برای نواختن انتخاب کنید؛ بلکه مهم ‌ترین مسئله این است که عاشق نوازندگی و شنیدن صدای آن ساز باشید.

این سازها را از کدام فروشگاه بخریم؟

فروشگاه موسیقی آلیک موزیک؛ می تواند یک تجربه منحصر به فرد و یکی از جامع ترین مراکز فروش ساز و لوازم موسیقی با کیفیت برای شما علاقه مندان به موسیقی باشد. در فروشگاه آلیک تمامی کالاهای مرتبط با درخواست شما، با کیفیتی مطلوب و با قیمتی مناسب ارائه میشود. و یکی از اهداف اصلی فروشگاه لوازم موسیقی آلیک برطرف کردن نیازهای شما و خرید ساز به صورت مطمئن و اینترنتی است. معتبرترین فروشگاه پخش کننده ادوات موسیقی از جمله، انواع پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک، ساز چنگ، هنگ درام، انواع گیتار الکتریک، کلاسیک و آکوستیک، درام آکوستیک، ویولن، تار، کمانچه، سنتور، ساز دهنی، فلوت و لوازم جانبی از بهترین برندهای دنیا. امیدواریم راهنمای ارائه شده برای شما عزیزان سودمند باشد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

Saeid | 1399 آذر 16


هنگ درام شبیه سپر جنگی میمونه، ولی صداشو شنیدم، یه صدای خاصی داره