آرایش لایت یا اروپایی چیست و چه ویژگی ها و کاربردی دارد؟

آرایش لایت یا اروپایی چیست و چه ویژگی ها و کاربردی دارد؟

فهرست عناوین

آرایش لایت یا اروپایی یکی از پرطرفدارترین سبک های آرایش در میان خانم ها است که برای آرایش های روزانه، مراسم و مناسبت‌ های مختلف و میکاپ‌عروس به کار می ‌رود. در این سبک آرایش به جای استفاده از رنگ های غلیظ از رنگ های لایت و ملایم استفاده می شود. 

  آرایش لایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

 همانطور که در بالا اشاره شد در آرایش لایت بیشتر از رنگ ‌های ملایم و مکمل استفاده می ‌شود. در این آرایش خبری از خط چشم های بلند، سایه های پر رنگ، رژ لب های تیره یا رژ گونه های پر رنگ نیست. در این آرایش بیش از هر چیز توجه به فرم صورت و رفع ایراد های آن مورد توجه است.
 میکاپ آرتیست در سالن زیبایی سعی می ‌کند با استفاده از مواد آرایشی مختلف به صورت شما زاویه داده، بینی شما را کوچکتر کند، گونه ها را برجسته تر و چشم ها را درشت تر نشان دهد. برای انجام این کار آرایشگر معمولا از سه رنگ مکمل و روشن استفاده می کند.
از آنجا که در این آرایش بیشتر از رنگ‌ های روشن استفاده می ‌شود به آن آرایش لایت گفته می ‌شود. همچنین چون سبک این آرایش همانند آرایش زنان اروپایی ساده است، به آن ارایش اروپایی نیز می گویند.
یکی از مهم ترین ویژگی ها و البته مزایای آرایش لایت آن است که چهره شما هم حالت طبیعی خود را حفظ کرده و هم تا بیش ترین حالت ممکن تغییر کرده و زیبا خواهد شد. از این رو بسیاری از خانم ‌ها این سبک آرایش را برای مراسم ازدواج خود، مهمانی ها و حتی آرایش روزانه انتخاب می کنند.

  آرایش اروپایی عروس  

همانطور که در بخش بالا نیز اشاره شد این روزها بسیاری از عروس های جوان آرایش اروپایی را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنند. در آرایش لایت عروس، آرایش هر کدام از اجزای صورت با ترفندهای خاصی انجام می شود.

آرایش چشم ها

در آرایش لایت عروس از خط چشم های دنباله دار و پهن و مژه های مصنوعی بسیار بلند و پرپشت استفاده نمی شود. از این رو اگر چشم شما کمی کوچک است و یا به خط چشم های بلند علاقه دارید، بهتر است این سبک آرایش را جز اولویت های اول خود قرار ندهید. میکاپ آرتیست در سالن زیبایی با استفاده از سایه های لایت، مژه مصنوعی با حجم مناسب و ریمل چشم ها را میکاپ کرده تا حالت طبیعی آن ها نیز حفظ شود.

آرایش لب

در آرایش لایت عروس هنگامی که لب ها میکاپ می شوند، خبری از خط لب های پررنگ و یا رژ لب های تیره نیست. در این سبک آرایش معمولاً از خط لب های هم رنگ یا یک درجه تیره تر یا روشن تر رنگ هایی متناسب با رنگ سایه استفاده می شود.

رژگونه

تا سال ها پیش رژ گونه یکی از اجزای پر قدرت در آرایش عروس محسوب می شد. اما در آرایش اروپایی استفاده از آن به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. میکاپ آرتیست با استفاده از کانسیلر و رژگونه گونه های عروس را برجسته تر و زیباتر نشان دهد، اما استفاده از آن کاملاً طبیعی و اندازه است. در این سبک ارایش بیشتر از رژ گونه های صورتی، گلبهی یا مسی کمرنگ استفاده می شود.

  آرایش ابروها  

در میکاپ لایت آرایشگر در سالن زیبایی به جای باریک کردن و کشیدن مداد های ابروی مشخص، آن ها را معمولا پهن آرایش می کند. در آرایش ابرو معمولاً از سایه، چسب و برس استفاده می ‌شود تا ابروها فرمی طبیعی و دخترانه داشته باشند. رنگ ابرو ها در این آرایش نباید تفاوت زیادی با رنگ مو داشته باشد. معمولاً ابروها هم رنگ با مو یا یک درجه تیره تر و یا روشن تر میکاپ می ‌شوند.

آرایش روزانه لایت 

همانطور که در بالا نیز اشاره شد آرایش اروپایی و یا لایت تنها مختص آرایش عروس نیست. شما می‌ توانید از ترفندهای این آرایش برای میکاپ های روزانه خود نیز استفاده کنید. در این بخش به شما خواهیم گفت که برای داشتن یک آرایش لایت روزانه چه مراحلی را باید به ترتیب انجام دهید.

استفاده از پرایمر

یکی از مهمترین و البته اولین مراحل آرایش لایت آماده کردن پوست با پرایمر و زیرسازی آن است. استفاده از یک پرایمر سطح پوست شما را صاف و یکدست می ‌کند. ماندگاری میکاپ را افزایش داده و پوست خود را شاداب و جوان خواهد کرد.

کرم پودر

بعد از استفاده از پرایمر نوبت زدن کرم پودر مناسب با رنگ پوست است. در صورتی که می خواهید آرایش شما بسیار طبیعی و شفاف باشد، می توانید به جای کرم پودر بی بی کرم استفاده کنید. بی بی کارایی مشابه کرم ‌پودر دارد اما خاصیت پوشش دهی آن بالاتر است، بافت آن بسیار سبک تر بوده و حالت طبیعی پوست را حفظ می کند.

  کانسیلر  

اگر برای آرایش لایت یک قلم جادویی داشته باشیم، بدون شک این قلم کانسیلر است. با استفاده از کانسیلر می توانید معایب چهره مانند حلقه های تیره دور چشم را برطرف کنید. می توانید بینی خود را کوچک تر نشان دهید، می توانید به چانه، گونه و صورت خود فرم داده و آن را زیباتر کنید. نکته مهم آنکه کانسیلری را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ کرم پودری که زده‌اید تفاوت زیادی نداشته باشد.

سایه چشم

همانند آرایش عروس در آرایش روزانه شما باید از رنگ های لایت و روشن استفاده کنید. مناسب ترین نوع سایه برای آرایش روزانه رنگ های طبیعی همراه با حالت شاین و مرطوب است. این سایه ها هم ظاهر چشم را شاداب تر نشان داده و هم حالت طبیعی آن را حفظ می کند. سعی کنید با استفاده از یک براش مناسب سایه را روی تمام قسمت های پلک بزنید.

خط چشم

خط چشم نیز جزء جدا نشدنی آرایش لایت روزانه است. شما می توانید یک خط چشم باریک روی پلک بالایی خود بکشید. در آرایش لایت روزانه بهتر است از کشیدن خط چشم در پلک پایینی خود خودداری کنید.

  ریمل  

بهتر است ابتدا با استفاده از یک فر مژه، آن ها خوب حالت داده و سپس چند لایه ریمل روی آنها بزنید.

ابرو

ابروها در آرایش دخترانه باید حالت طبیعی خود را حفظ کنند، از اینرو بهتر است ابتدا با یک مداد ابرو هم رنگ با رنگ آن جاهای خالی ابرویتان را پر کنید. سپس می توانید با استفاده از یک ژل ابرو ابروهایتان را حالت داده و درخشش و زیبایی آن را بیشتر کنید.

رژگونه

اضافه کردن رنگ طبیعی به گونه ها باعث می ‌شود صورت شما شاداب تر و زیباتر دیده شود. اگر در استفاده از رژگونه زیاده روی کنید، چهره شما از حالت طبیعی خارج خواهد شد. می توانید از رنگ های صورتی، گلبهی یا قهوه ای کم رنگ متناسب با فرم صورت تان روی گونه استفاده کنید.

  لب ها  

در قسمت آخر نوبت به آرایش لب ها می ‌رسد. در آرایش لایت دخترانه به هیچ عنوان خط لب را بالاتر از از یا پایین تر از لب خود نکشید، زیرا فرم غیر طبیعی به آن ها می دهد. سعی کنید با استفاده از یک مداد کمرنگ ابتدا فرم لب هایتان را مشخص کرده و سپس با یک رژ لب از همان رنگ و یا کمی روشن تر و تیره تر لب های تان را میکاپ کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت