اگر با همسرتان قهر کردید، این قوانین را حتما رعایت کنید!

اگر با همسرتان قهر کردید، این قوانین را حتما رعایت کنید!

فهرست عناوین

شاید با خودتان فکر کنید که یک زندگی خوب و ایده آل زندگی مشترکی است که هیچ گاه در آن قهر، بحث و یا حتی دعوا نباشد. اما بدون شک گاهی برای ایده آل ترین زوج ها نیز بحث و یا حتی قهر پیش می آید. مهم آن است که بدانید در این قهر و دعوا چگونه رفتار کنید!
برایتان عجیب است که قهر کردن هم قوانین خاص خود را دارد؟! تعجب نکنید! با ما همراه شوید تا با این اصول و قوانین بیشتر آشنا شویم. 

  به خانواده های هم توهین نکنید! 

متاسفانه یکی از موارد بسیار رایج در دعوا و قهرهای زوج های جوان توهین کردن به خانواده های یکدیگر است. انجام این کار تنها باعث می شود طرف مقابلتان از شما دورتر شده و حس منفی نسبت به شما پیدا کند. دعوا و بحث شما چیزی بین خودتان 2 نفر است و هیچ ربطی به خانواده هایتان ندارد!

نقطه ضعف های هم را بیان نکنید 

یکی دیگر از قوانین دعوا چه در میان زوج ها و چه در میان افراد دیگر آن است که اگر در بحث کم آوردید، پای نقطه ضعف های یکدیگر را وسط نکشید! برای مثال اگر همسر شما یک نقطه ضعف دارد که هیچ به موضوع دعوای شما هم مربوط نمی شود، آن مساله را برای خرد کردن طرف مقابلتان وارد بحث نکنید! با انجام این کار هم همسر خود را آزار داده هم رابطه تان حتی بعد از آشتی کردن آسیب جدی می بیند!

مسائل را تعمیم ندهید 

تعمیم دادن مسائل در دعوا و قهر کردن ممنوع! یعنی چه؟ یعنی اگر شما از همسرتان به خاطر یک مساله خاص ناراحت شده اید، تنها روی همان صحبت کنید نه اینکه از جملاتی مانند تو همیشه این طور هستی، رفتار تو همیشه این طوری بوده و جملات مشابه استفاده نکنید. بیان این جملات باعث می شود که همسرتان تصور کند که شما تلاش های او برای خودتان را نمی بینید و او را برای تلاش برای بهبود رابطه سرد کنید. توصیه می کنیم مقاله چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم و همسر ایده آل خود را انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

  برای آشتی پیش قدم شوید 

یکی از قوانین جالبی که این روزها بسیاری از روان شناسان به زوج های جوان پیشنهاد می دهند، ان است که هر کس بعد از دعوا برای آشتی پیش قدم شود، طرف مقابل باید برای او هدیه بخرد! در باور بسیاری از ما، عذرخواهی کردن و پیش قدم شدن برای آشتی به معنای کوچک شدن و خرد شدن است، در حالی که عذرخواهی به جا و مناسب انسان را بزرگ می کند. بنابراین اگر حتی هر دوی شما مقصر هستید، شما به نوبه خود برای آشتی پیش قدم شده و قانون جالب خرید هدیه را به نفع خودتان تمام کنید.

جای خواب خود را عوض نکنید 

از دیگر اشتباهات رایج در زندگی زناشویی قاطی کردن رابطه زناشویی با مسائل دیگر است. از این رو بسیاری از افراد به محض پیش آمدن دعوا و یا قهر کردن، جای خواب خود را عوض می کنند. سعی کنید که تخت خواب شما موضوعی متفاوت با دعواهای زناشویی شما باشد.

تحت هیچ شرایطی به یکدیگر توهین و فحاشی نکنید! 

اگر یک لیوان چینی بشکند، شاید بتوانید با کمی چسب آن را به هم بچسبانید اما ایا مانند روز اول می شود؟ بدون شک خیر! دعوای همراه با توهین و فحاشی نیز رابطه شما را درست مانند ترک لیوان آسیب پذیر خواهد کرد. شنیدن بعضی از حرف ها برای همیشه روی دل سنگینی می کند و فراموش کردن آن محال و یا بسیار سخت است. بنابراین حتی در بدترین شرایط نیز به یکدیگر توهین نکنید.

  غذا درست نکردن و غذا نخوردن ممنوع! 

از دیگر قوانین مهم و البته تاثیرگذار قهر کردن که می تواند زمینه های آشتی را برای طرفین باز کند آن است که وعده های غذایی مانند قبل پخته و سرو شود. خانم های خانه اگر با همسرتان قهر کرده اید، نپختن غذا ممنوع! آقای محترم اگر میانه شما و همسرتان کمی شکر آب است، نرفتن سر میز غذا و غذا نخوردن ممنوع! 

سلام و خداحافظی در هر صورت باید باشد 

قانون دیگر قهر کردن که زوج های بسیاری نسبت به آن بی توجه هستند، قانون سلام و خداحافظی کردن است. به این نکته توجه داشته باشید حتی زمانی که قهر هستید، زمانی که از منزل خارج می شوید و چه زمانی که به آن وارد می شوید، گفتن سلام و خداحافظی و البته جواب دادن به آن از اوجب واجبات است!

سعی کنید منطقی با یکدیگر صحبت کرده و خود را جای طرف مقابل بگذارید

در زمان دعوا معمولا یا طرفین وسط حرف همدیگر می پرند و یا زمانی که طرف مقابلشان در حال صحبت است، به جای گوش دادن و تمرکز کردن روی حرف های او در ذهن خود دنبال جواب مناسب می گردند تا اصطلاحا در بحث کم نیاورند! صحبت کردن به این شکل راه به جایی نمی برد! سعی کنید در آرامش با یکدیگر صحبت کرده و هر کس اجازه داشته باشد بدون وسط پریدن دیگر حرف های خود را کامل بزند!
در این گفت و گو سعی کنید خودتان را جای طرف مقابلتان گذاشته و از دید او به مسائل نگاه کنید. به این صورت می توانید منطقی تر و آرام تر قضیه را فیصله دهید.

  دعوای خود را کش ندهید! 

مراقب این مساله باشید که انسان به هر چیزی خیلی زود عادت می کند. حتی به نبودن شما! اگر در قهر خود پا فشاری کنید و آن را بیش از اندازه کش دهید، مطمئن باشید از یک جا به بعد طرف مقابل خود را خسته می کنید! بنابراین سعی کنید قهر پیش آمده را زیادی کش ندهید. مقاله تفاوت نیازهای زنان و مردان در زندگی زناشویی را هم بخوانید.

در مقابل دیگران قهر خود را بروز ندهید 

برای شما هم شاید پیش آمده باشد که در یک مهمانی زوجی را ببینید که یا سرد و یا همراه با کنایه با یکدیگر صحبت کرده و یا کلا از هم فاصله می گیرند. حتی اگر در یک مهمانی، دورهمی و یا عروسی با همسرتان قهر هستید، برای چند ساعت موضوع را فراموش کرده و مانند قبل رفتار کنید. این مساله به اطرافیانتان اجازه دخالت و اظهار نظر می دهد. در این میان هم هستند افراد حسودی که با رهنمایی های غلط طرز فکر شما را منفی تر کرده و به زندگی شما آسیب می زنند.

بدگویی و غیبت کردن ممنوع!

اگر از دست همسرتان به شدت عصبانی هستید و یا از موضوعی ناراحتید، نباید تلفن را سریع برداشته و به خانواده خودتان و یا همسرتان زنگ بزنید! انجام این کار شاید کمی از نظر روانی شما را آرام کند، اما مطمئن باشید به مرور باعث دلسرد شدن خانواده ها به همسرتان شده و روی رابطه آن ها تاثیر منفی بگذارد. ممکن است شما بعد از آشتی کردن به طور کلی چیزهایی که شنیده اید را فراموش کنید اما مطمئن باشید این حرف ها در حافظه طولانی مدت پدر یا مادرتان خواهد ماند.

  به دنبال مقصر نباشید و خطاهای خود را هم بپذیرید 

در اغلب مواقع، در یک شکل گیری و تداوم دعوا و قهر یک نفر نمی تواند مقصر صد در صدی باشد! به نسبت کم تر و بیشتر هر دو طرف در به وجود آمدن این مساله مقصر هستند. در دعوا و قهر اولا آن که به دنبال مقصر نباشید، دوم آن که خطاها و ایرادهای خودتان را هم بپذیرید و به دنبال رفع آن ها باشید. در واقع همیشه بخشی از حق نزد دیگریست!

ترک کردن منزل ممنوع 

اگر مشکل شما در دعوا آن چنان حاد نیست که به دنبال جدایی باشید، تا حد ممکن بعد از دعوا و قهر کردن منزلتان را ترک نکنید و به خانه پدرتان بروید! شما دو انسان عاقل و بالغ هستید که می توانید خودتان مسائل به وجود آمده را حل کنید. مطمئن باشید در بحث ها و دعواهای کوچک انجام این کار تنها باعث بزرگ تر شدن ماجرا خواهد شد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت