برنامه‌ریزی برای داشتن یک منوی غذایی عالی

برنامه‌ریزی برای داشتن یک منوی غذایی عالی

فهرست عناوین

تقریبا تمام مراسم‌های عروسی برنامه سرو شام را دارند که از مهم‌ترین بخش‌های مراسم است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. منوی غذا یکی از ابزارهایی است که می‌توانید با آن جشن خود را متمایز کنید. بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد منو، به نکات ذیل توجه داشته باشید:

بودجه را مشخص کنید

بدلیل اینکه نوع پذیرایی و تعداد مهمان‌ها بر هزینه شما تاثیر می‌گذارد، باید در ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن در مورد منو تصمیم بگیرید. (برای مدیریت هزینه های عروسی اینجا کلیک کنید.)

به‌موقع شروع کنید

برای داشتن منوی خوب باید کترینگ مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید کترینگ‌های خوب معمولا وقت خالی ندارند و شما باید چندین ماه قبل از مراسم برای رزرو آنها اقدام کنید. در واقع باید اینکار را همزمان با انتخاب محل برگزاری مراسم خود انجام دهید. البته برخی از تالارها شما را به استفاده از کترینگ داخلی خودشان ملزم می‌کنند و یا لیستی از کترینگ‌هایی که منحصرا با آنها کار می‌کنند به شما خواهند داد. در این شرایط حتی اگر شما بخواهید که آشپزهای خودتان را بیاورید، مجبور خواهید شد هزینه اضافی بپردازید؛ بنابراین بهتر است که ابتدا غذای کترینگ داخلی تالار را امتحان کنید و در صورتی که کیفیت مدنظر شما را نداشت و یا آشپزها قابلیت ارائه غذاهای مورد درخواست شما را نداشتند، به دنبال گزینه‌های دیگر بروید.

 تعداد مهمان‌ها را مشخص کنید

لیست مهمان‌های جشن شما، عامل بسیار تاثیرگذاری در تعیین منو خواهد بود. اگر دوست دارید که منوی شما دارای تنوع غذایی گسترده‌ای باشد و محدودیت بودجه‌ای دارید، باید تعداد مهمان‌ها را کاهش دهید و اگر کاهش آنها برایتان ممکن نیست، راهی جز پایین آوردن هزینه منو ندارید.

تنوع ایجاد کنید

سعی کنید در منو غذایی خود تنوع ایجاد کنید و ترکیبی از غذاهای گوشتی، مرغ، دریایی و سبزیجات ارائه دهید. البته این بدان معنی نیست که شما حتما باید هر چهار نوع دسته غذایی را در منو داشته باشید بلکه باید از انتخاب منوهایی که صرفا منحصر به یکی از آنها است، اجتناب کنید. همچنین سعی کنید که منوی انتخابی شما ترکیبی از غذاهای با طعم شیرین، ترش و اندکی نمک‌دار (معمولی) باشد و ارائه غذاهای صرفا ترش و یا شیرین بپرهیزید. مطمئنا شما دوست ندارید که مهمان‌های شما بدلیل محدودیت‌های آلرژیک، رژیمی و یا ذائقه‌ای گرسنه بمانند.

از غذاهای محلی و فصلی استفاده کنید

معمولا آشپزهای حرفه‌ای منو را بر اساس مواد غذایی تازه فصل انتخاب می‌کنند. بنابراین از کترینگ خود در مورد غذاهای فصل سوال کنید و سعی کنید که یک یا چند نوع از آنها را در منو خود قرار دهید. علاوه بر آن با توجه به محل برگزاری مراسم عروسی‌تان، می‌توانید از غذاهای محلی نیز در منو استفاده کنید.

ریسک نکنید!

قطعا شما دوست دارید مهمان‌ها شام عروسی شما را بخاطر بسپارند ولی نه با خاطرات منفی! بنابراین در انتخاب منو دقت کنید و از غذاهایی که احتمال ایجاد مسمومیت دارند مانند غذاهایی که از گوشت خام و یا قسمت‌های سمی بدن حیوانات تهیه می‌شوند، لبنیات غیرپاستوریزه، غذاهای به شدت تند و ... اجتناب کنید. همچنین لازم است که از توانایی کترینگ خود برای ارائه غذاهای مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید برای مثال سوشی باید توسط یک آشپز حرفه‌ای آماده شود.

به ظاهر غذا نیز اهمیت دهید!

هنگام انتخاب کترینگ خود دقت کنید که آنها علاوه بر ایجاد طعم مطلوب، توانایی تزئین غذاها و سفره‌آرایی را نیز داشته باشند. استفاده از ظرف‌های خاص، تزئین غذاها، سالادها، دسرها و چیدمان آنها بر روی میز، تاثیر بسزایی در ایجاد منوی خاص و خاطره‌انگیز برای مهمان‌های‌ شما دارد، بنابراین از این مساله غافل نشوید و ایده‌های خلاقانه برای اینکار را جستجو کنید.

کم سفارش ندهید!

بسیار مهم است که غذا در مراسم عروسی کم نیاید، بنابراین حتی اگر نوع پذیرایی شما بوفه است، حتما تعداد دقیق مهمان‌ها را به کترینگ خود بدهید و سعی نکنید که غذاها را از میزان پیشنهادی آنها کمتر سفارش بدهید. هیچ‌ چیزی مانند میزان کافی غذاها نمی‌تواند تحسین مهمان‌های شما را برانگیزد، بنابراین در نظر گرفتن درصدی بیشتر برای سفارش غذا، خصوصا برای مهمان‌های ناخوانده و یا اتفاقات غیرمنتظره منطقی به نظر می‌رسد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها :
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت