14 باور غلط راجع به ازدواج که زندگی شما را ویران خواهد کرد!

14 باور غلط راجع به ازدواج که زندگی شما را ویران خواهد کرد!

فهرست عناوین

ازدواج را بدون شک می توان مهم ترین تصمیمی دانست که تقریبا هر فردی در زندگی شخصی خود می گیرد. تا سال ها پیش باورهایی راجع به ازدواج وجود داشت مانند آن که "ازدواج هندوانه در بسته است" یا "با لباس عروس که به خونه بخت میری، با کفن باید بیرون بیای"! اما این روزها فرهنگ ازدواج تا حد زیادی تغییر کرده و دختر و پسر می توانند قبل از تصمیم تا حدی یکدیگر را بشناسند. متاسفانه باورهای غلطی درباره ازدواج وجود دارد که با وجود شناخت اولیه نیز، منجر به یک تصمیم گیری اشتباه شده و زندگی زوج ها را خراب می کند. با ما همراه شوید تا با رایج ترین این باورها آشنا شویم. 

  با ازدواج تمامی مشکلات حل می شود 

بسیاری از افراد به خصوص دختر خانم ها برای فرار از مشکلات زندگی شخصی و تجرد، تن به ازدواج می دهند و تصور آن ها این است ازدواج تمامی مشکلات آن ها را حل می کند. وقتی این افراد با واقعیت زندگی مشترک، چالش ها و مشکلات آن مواجه می شوند، دلسرد و افسرده خواهند شد. مطمئن باشید هر شکل زندگی مشکلات و مسائل مربوط به خود را دارد، پس این باور را که ازدواج پایان مشکلات است را دور بریزید.

بیماری روانی بعد از ازدواج درمان می شود! 

خانواده های بسیاری را دیده ایم که با علم به مشکل و بیماری روانی فرزندشان، برای آن ها خواستگاری رفته و یا به خواستگار جواب مثبت داده اند. این افراد غالبا تصور می کنند که ریشه این مشکلات، کمبودها و خلاهای جنسی است و بعد از ازدواج مشکل فرزندشان رفع می شود. با این تصمیم هم با زندگی فرد دیگری بازی کرده و هم به تشدید بیماری فرزندشان کمک می کنند! ازدواج تحت هیچ شرایطی نمی تواند هیچ بیمار روانی را درمان کند، بنابراین به جای داشتن این باور غلط راجع به ازدواج به فکر درمان و مراجعه به روان پزشک باشید.

قیافه و هیکل طرف مقابل بعد از مدتی عادی می شود 

احتمالا همه ما بارها و بارها این جمله و این باور غلط راجع به ازدواج را از زبان افراد زیادی شنیده باشیم. بگذارید خیالتان را راحت کنم اگر واقعا قیافه طرف مقابلتان برایتان خوشایند نیست و آن را دوست ندارید، این خوره ذهنی تا آخر عمر با شما خواهد ماند. این قضیه نه تنها برای شما عادی نشده بلکه باعث می شود مدام زوج های اطرافتان را با خود و همسرتان مقایسه کنید. زیبایی شاید بعد از مدتی کمی برای طرف مقابل عادی شود اما ظاهری که برایتان خوشایند نیست هرگز!

شانس فقط یک بار در خانه را می زند! 

در بسیاری از خانواده ها از زمانی که دختر به سن ازدواج می رسد، خانواده نگران او هستند که مبادا نتواند ازدواج مناسبی داشته باشد. این مساله باعث می شود هر خواستگار با شرایط منطقی برای دخترشان که آمد، او را تحت فشار گذاشته و به او بگویند شانس فقط یک بار در خانه را می زند! دوستان عزیز داشتن شغل، ظاهر و یا ثروت برای ازدواج خوب است اما همه چیز نیست! قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که شما و طرف مقابلتان دارای عقاید، طرز فکر و اهداف مشترک هستید؟! بنابراین به جای عجله در تصمیم سعی کنید طرف مقابلتان را به خوبی شناخته و گول موقعیت و ظاهر را نخورید.

همین که عشق باشه خوشبخت میشیم! 

برای شما هم پیش امده که زوج های جوانی را ببینید که قبل از ازدواج عاشقانه یکدیگر را دوست داشته اند اما زندگی مشترک آن ها حتی یک سال نیز دوام نیاورده است! به قول معروف عاشق کور است و جز رسیدن به معشوق چیزی نمی بیند، اما همین که وارد زندگی مشترک شدند، اختلاف ها، مشکلات اقتصادی و چالش ها شروع شده و زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. بدون شک عشق و احساس لازمه تشکیل یک زندگی خوب است اما مطمئن باشید همه چیز نیست. بنابراین سعی کنید کمی احساسات خود را کنار گذاشته و عاقلانه تصمیم بگیرید.

بعد از ازدواج همسرم را تغییر خواهم داد 

باور غلط دیگر راجع به ازدواج آن است که بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند همسر خود را تحت تاثیر قرار داده و او را تغییر دهند! مطمئن باشید اخلاقی که 20 تا 30 سال در فردی شکل گرفته به راحتی از بین نخواهد رفت. بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که اگر اخلاقی را در طرف مقابلتان دوست ندارید، آن را در زندگی مشترک چند برابر تصور کنید، سپس از خودتان بپرسید که ایا می توانید با ان کنار بیایید یا خیر؟! اگر طرف مقابل شما دروغگو یا خسیس است، اگر دست بزن دارد اگر به خانواده اش وابسته است و استقلال فکری ندارید! تغییر آن ها بسیار سخت است، پس دلتان را به آن خوش نکنید.

  اگر سن بالا برود، به هر ترتیبی که شده باید ازدواج کنم 

ریشه این باور غلط راجع به ازدواج را باید در فرهنگ جامعه و البته خانواده ها دانست. متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که اگر سن دختر از یک مقداری بالاتر برود، باید روی معیارهای خود پا گذاشته و ازدواج کند. اما آیا به سرانجام این ازدواج فکر کرده اید؟! اگر دختر خانم واقعا خواستگار خود را دوست نداشته باشد، با معیارهای او بسیار متفاوت باشد و هیچ تفاهمی با یکدیگر نداشته باشند. تنها بعد از مدت کوتاهی مشکلات و درگیری ها سر باز کرده و زندگی به جدایی ختم خواهد شد.

با رخت سفید که بروی باید با کفن بیرون بیایی 

این باور غلط راجع به ازدواج البته در میان نسل امروزی بسیار کم رنگ شده است اما متاسفانه هنوز هستند که خانواده هایی که جدایی را مایه ننگ و آبرو ریزی خود می دانند. درست است که طلاق آخرین راه است اما اگر زوجین همه راه ها را رفته باشند و زندگی آن ها به بن بست رسیده باشد، ماندن در یک زندگی اشتباه فقط عمر آن ها را تباه می کند.

باید با فردی ایده آل و کامل ازدواج کنم 

طبیعی است که هر فردی برای انتخاب همسر و شریک زندگی خود فاکتورهایی دارد و دوست دارد شخصی را پیدا کند که همیشه در ذهن و تصوراتش بوده است. نکته مهم آن که اگر به دنبال آن هستید که فردی را پیدا کنید که درست ایده آل شما باید و همه فاکتورهای شما را داشته باشد احتمالا هرگز ازدواج نخواهید کرد. به این نکته توجه داشته باشید که هر فردی دارای نقاط قوت و ضعف است و هیچ کس کامل و ایده آل نیست. بنابراین سعی کنید واقع بینانه به طرف مقابلتان فکر کرده و فاکتورهای خود را اولویت بندی کنید.

  عشق بعد از ازدواج به وجود می آید 

این باور غلط راجع به ازدواج را نیز احتمالا از زبان قدیمی ترها شنیده باشید. ممکن است با خود بگوئید خوب اگر این باور اشتباه است پس خواستگاری های سنتی و یا کسانی که عاشق یکدیگر نیستند نمی توانند ازدواج موفقی داشته باشند. بگذارید این جمله را این گونه بازگو کنیم: تصور کنید که شما یک خواستگار سنتی دارید و یا به هم معرفی شده اید. حتما دورانی را برای شناخت و معاشرت با یکدیگر در نظر بگیرید. اگر در این مدت هیچ حسی نسبت به طرف مقابلتان پیدا نکردید، بهتر است کمی بیشتر فکر کنید!
داشتن احساس علاقه، محبت و کشش نسبت به طرف مقابل ضروری است و این احساس بعد از ازدواج حتی می تواند به عشق تبدیل شود، اما اگر هیچ حس خوشایندی از طرف مقابلتان نگرفتید، تصور نکنید که بعد از ازدواج اوضاع تغییری خواهد کرد!

همسران زیبا قابل اعتماد نیستند! 

همه ما این باور غلط راجع به ازدواج را احتمالا بارها شنیده ایم که مرد خوشگل مال دیگرانه! مطمئن باشید داشتن حیا و عفت هیچ ربطی به شکل ظاهری ندارد. چه بسیارند افرادی که با داشتن زیباترین و جذاب ترین شکل ظاهری، به زندگی مشترک خود کاملا پایبند بوده اند و برعکس! بنابراین به جای داشتن این باور غلط سعی کنید، طرف مقابلتان را بشناسید.

حریم خصوصی ممنوع! 

باور غلط ازدواجی که این روزها زوج های بسیاری با آن درگیر هستند آن است که تصور می کنند در زندگی مشترک همه چیز مشترک است و هیچ کدام از افراد نباید حریم خصوصی و شخصی با یکدیگر داشته باشند. این مساله در موارد بسیاری دردسر ساز خواهد شد. با وجود آن که شما وارد یک زندگی مشترک شده اید، اما نیاز است گاهی با خودتان، دوست صمیمی یا اعضای خانواده تان خلوت کنید.

  ازدواج می کنم تا عشق قبلی و شکست قبلی خود را فراموش کنم 

متاسفانه بسیاری از افراد برای فرار از شکست عشقی خود عجولانه تصمیم به ازدواج با شخص دیگری را می گیرند تا شاید زخم آن ها ترمیم شود. در نظر داشته باشید تا زمانی که پرونده یک رابطه و احساس در شما بسته نشده است، سراغ فرد دیگری نروید. با این کار خوشبختی را هم از خود و هم از همسرتان خواهید گرفت.

ازدواج یعنی اسارت! 

اگر ازدواج کنم، آزادی خود را از دست می دهم! این جمله باور غلط دیگری راجع به ازدواج است که این روزها در میان دختران و پسران مجرد بسیار رایج است. درست است که با ازدواج شرایط شما مشابه با دوران مجردی نمی ماند، اما این به معنای اسارت نیست! شما می توانید تا حد زیادی تفریح های دوران مجردی خود را این بار بار شریک زندگیتان تجربه کرده و روزهای و شب های شیرینی را برای یکدیگر بسازید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : عشق ازدواج
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت