مکان های گردشگری شیراز در پاییز

مکان های گردشگری شیراز در پاییز

فهرست عناوین

شیراز یکی از شهرهای زیارتی ایران به‌شمار می‌رود که بارگاه ملکوتی امامزادده شاهچراغ (برادر امام رضا) در آن واقع شده است. علاوه‌بر آن در این شهر، آثار باستانی زیادی ازجمله تخت‌جمشید، آرامگاه کوروش، خانه شاپوری، آرامگاه سعدی، باغ دلگشا و... قرار دارد که به‌همین دلیل افراد بسیاری علاقه به شرکت در تور شیراز را دارند. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با دو مورد از مکان‌های گردشگری، بهترین زمان برای سفر و مطمئن‌ترین روش رزرو تور هوایی شیراز آشنا شویم.

خانه شاپوری

عبدالصاحب شاپوری یکی از تاجران بزرگ شیراز بود. او سال 1310 تا 1315 خانه‌ای در این شهر بنا کرد. این ساختمان توسط استاد ابوالقاسم بنا شد و درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری شهر شیراز محسوب می‌شود. سال 1378 سازمان میراث فرهنگی این خانه را از خانواده شاپوری خریداری کرده و آن را در لیست آثار باستانی ثبت کرد. زمین این خانه 4635 مترمربع مساحت دارد و 840 متر آن به ساختمان اختصاص داده شده است. خانه شاپوری دو طبقه بوده و سبک معماری آن مربوط ‌به دوران قاجار می‌شود. کوچه‌ها و پیاده‌روهای داخل این باغ طوری طراحی شده‌اند که کاملا متقارن به‌نظر می‌رسند. در این عمارت هیچ‌گونه پله‌ای وجود ندارد و با استفاده از معماری خاص می‌توانید به طبقات بالاتر بروید که این مساله خانه شاپوری را به یکی از خاص‌ترین عمارت‌های کشور تبدیل کرده است. در معماری ایرانی از بالکن استفاده نمی‌شد؛ اما خانه شاپوری با بالکن‌های زیبا به یک عمارت با معماری ایرانی اروپایی تبدیل شده است. این عمارت را می‌توان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید درطول تور شیراز دانست. برای رفتن به خانه شاپوری باید به خیابان کریم خان، خیابان انوری، تقاطع هلی بروید و از این عمارت زیبا دیدن کنید.

  سفر به شیراز در پاییز 

اگر قصد شرکت در تور هوایی شیراز را دارید، باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است. در این فصول می‌توانید متعادل‌ترین دمای هوا را تجربه کرده و سفری ایده‌آل تجربه کنید. اواخر فصل پاییز دمای هوای شیراز به شدت کاهش پیدا می‌کنید و ممکن است نتوانید به مناطق کوهستانی بروید. میانگین دمای هوای این شهر در فصل پاییز به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و می‌توانید به‌راحتی از همه جاذبه‌های گردشگری شهر بازدید کنید. در این فصل خیابان‌ها و معابر از برگ‌های زرد پر می‌شود و فضایی مناسب برای قدم‌زدن فراهم می‌آورد. با توجه به توضیحات داده شده می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان برای شرکت در تور شیراز از تهران است.

خانه دلگشا

یکی‌دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید با سفر به شیراز از آن دیدن کنید، باغ دلگشا است. تاریخ‌دانان این بنا را متعلق به سه دوره ساسانی، صفوی و قاجار می‌دانند. برای مشخصه‌های معماری ایرانی می‌توان به این اشاره کرد که رود از وسط باغ‌ها می‌گذرد، دیوارهایی بلند دارند و داخل ساختمان استخر برای تفریحات تابستانی تعبیه شده است. معماران باغ دلگشا را نیز در زمینی به مساحت 7.5 هکتار طبق همین قوانین ساخته‌اند. بسیاری از گردشگرانی که در دوره حکومت صفویان به ایران سفر کرده‌اند، به این باغ رفته و از آن دیدن کرده‌اند؛ این موضوع از عکس‌های آن‌ها مشخص است! در دوران سلطنت تیمور گورکانی باغ دلگشا بهترین وضعیت را داشته و این حاکم پس از بازدید از باغ مذکور دستور ساخت نمونه‌ای از آن در شهر سمرقند را صادر کرده است.
باغی که در سمرقند ساخته شده نیز دلگشا نام دارد. در ساختمان این باغ آینه‌هایی زیبا کار شده است و طراحان روی آن‌ها با استفاده از رنگ روغن نقش‌هایی زیبا کشیده‌اند. سقف این عمارت چوبی بوده و نقش‌هایی شگفت‌انگیز روی آن‌ها کشیده شده است. در باغ دلگشا درختان نارج و پرتقال با قدمت بسیار زیاد وجود دارد که تماشای آن هر بیننده‌ای را به‌وجد می‌آورد. اگر به شیراز سفر کرده‌اید و قصد بازدید از این باغ مجلل و زیبا را دارید، باید به شمال‌شرقی شهر بروید. باغ دلگشا سال 1381 به ثبت آثار ملی رسید. متاسفانه درحال‌حاضر به‌‌دلیل آتش‌سوزی این عمارت آسیب‌های زیادی دیده است. این مکان برای کسانی‌که قصد شرکت در تور شیراز از تهران را دارند، پیشنهاد می‌شود؛ زیرا شما را از آلودگی‌های شهری فارغ می‌سازد.

  بهترین روش برای رزرو تور 

کسانی‌که قصد سفر دارند، همیشه دنبال روشی آسان و سریع برای رزرو بلیط، تور و هتل هستند. با گسترش فضای مجازی شرکت‌های زیادی برای ارائه این خدمات آغاز به‌کار کردند که ازجمله آن‌ها می‌توان به علی بابا اشاره کرد. این شرکت سال 1393 افتتاح شد و اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت برای ارائه خدمات غیرحضوری سفر در ایران شناخته می‌شود. اگر قصد رزرو تور هوایی شیراز را دارید، می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کرده و نسبت به رزرو هتل، تور و بلیط اقدام کنید.
ما در این مطلب روشی آسان برای رزرو تور شیراز علی بابا از تهران و دو مورد از مکان‌های گردشگری این شهر در پاییز را معرفی کردیم. اگر تجربه شرکت در تور شیراز و بازدید از خانه شاپوری یا باغ دلگشا را داشتید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت