14 ایده جذاب برای تزئین و چیدمان میز نامزدی

14 ایده جذاب برای تزئین و چیدمان میز نامزدی

فهرست عناوین

جشن نامزدی جشنی است که در آن عروس خانم و آقای داماد به طور رسمی به خانواده های یکدیگر و اقوام معرفی شده و اعلام می کنند که زوج جوان قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. این جشن معمولا قبل از جشن عقد برگزار می شود. در این جشن زیبا اقوام و خانواده داماد همراه با هدایایی (از قبیل حلقه نامزدی) به منزل عروس رفته و خانواده عروس و مهمان های آن ها از اقوام داماد پذیرایی می کنند. در این روز در منزل عروس یک میز چیده می شود تا عروس و داماد پشت آن نشسته، عکس بگیرند و کادوها را باز کنند. 
افراد بسیاری تزئین و چیدمان میز نامزدی را به مراکز مختلفی می سپارند، اما شما خودتان نیز می توانید با چند ایده ساده میز نامزدی شیک و زیبا داشته باشید. با ما همراه شوید تا ایده های برای چیدمان میز نامزدی با شما به اشتراک بگذاریم.

گل آرایی با توجه به تم نامزدی 

یکی از زیباترین ایده هایی که می توانید برای چیدمان میز نامزدی به آن توجه کنید، انتخاب تم نامزدی است. این تم شامل رنگ لباس عروس خانم، کراوات یا پیراهن آقای داماد، گل های روی میز و غیره باشد. در صورتی که بتوانید برای تزئین فضا و میز نامزدی از رنگ هایی در یک خانواده استفاده کنید، زیبایی میز و چیدمان شما چند برابر خواهد شد. در این جشن ها معمولا از رنگ های ملایمی مانند صورتی، آبی آسمانی، گلبهی و غیره استفاده می شود.

تناسب میز و صندلی 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، پشت میز بله برون دو صندلی قرار داده تا عروس و داماد روی آن بنشینند. نکته مهم و قابل توجه تناسب اندازه و ارتفاع میز و صندلی است. اول آن که میز نسبت به فضایی که در ان قرار داده می شود نباید بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشد.
همچنین ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که عروس و داماد به خوبی از پشت آن ها دیده شده و فضا برای گرفتن عکس مناسب باشد. از صندلی هایی استفاده کنید که هم با میز متناسب بوده و هم ارتفاع مناسب داشته باشند. به هیچ وجه از صندلی های بلندی که پای عروس و داماد روی زمین قرار نمی گیرد، استفاده نکنید. اگر روی میز خود از تزئین هایی مانند تور و یا ساتن استفاده کرده اید، می توانید از آن ها به شکل روبان و یا گل نیز روی صندلی ها زده و آن ها را با یکدیگر ست کنید.

استفاده از پارچه و تور

استفاده از پارچه و تور یکی از قدیمی ترین روش های چیدمان میز نامزدی و بله برون است که انتخاب یا عدم انتخاب آن تنها به سلیقه خودتان بستگی دارد. در گام اول حتما پارچه ای را انتخاب کنید که با رنگ تم شما متناسب باشد. اگر رنگی که انتخاب کرده اید کمی تند است، می توانید از یک پارچه سفید برای رو میزی استفاده کنید. اگر از میزهای مختلف با اندازه و ارتفاع های مختلف استفاده کرده اید، می توانید با استفاده از یک پارچه با اندازه متناسب فضاهای خالی را پر کنید.

میوه آرایی

میوه از دیگر چیزهایی است که معمولا روی میز نامزدی قرار می دهند تا در حین مراسم از مهمانان پذیرایی شود. نکته اول آن که حتما از ظرف هایی متناسب با تم چیدمان خود استفاده کنید. برای مثال شاید ظروف برنز با یک تم فانتزی و صورتی رنگ تناسب چندانی نداشته باشد. این ظروف همچنین باید با ظروف شیرینی خوری نیز متناسب باشند.
معمولا از میوه های رنگی مانند انگور، سیب و یا انار برای قرار دادن روی میز نامزدی استفاده می شود. بهتر است برای انتخاب میوه نیز رنگ تم را در نظر بگیرید. اگر تم شما گرم و تند است از میوه هایی مانند سیب و انگور قرمز و انار استفاده کرده و اگر تم شما رنگ سرد و روشنی دارد از سیب یا انگور سبز استفاده کنید.

شمع آرایی 

از دیگر ایده های جذاب جهت چیدمان میز نامزدی باید به آن ها اشاره کرد، شمع آرایی است. شمع می تواند میز نامزدی شما را بسیار زیبا و متفاوت کند. اگر چیدمان شما حالتی سنتی دارد، می توانید از جا شمعی های بلند و سلطنتی استفاده کنید. اگر تم شما فانتزی و مدرن است می توانید از شمع های کوچک یا شمع های داخل ظرف آب استفاده کرده و زیبایی میز نامزدی خود را چند برابر کنید.

جا حلقه

از هر چیز روی میز نامزدی چشم بپوشید، از حلقه و جای آن نمی توانید! بدون شک شما حلقه های نامزدی را داخل جا حلقه می گذارید و چه خوب اگر جا حلقه هایی زیبا انتخاب کرده تا به تزئین میز نامزدیتان نیز کمک کنید. در حال حاضر جا حلقه های متنوع و زیبایی در بازار موجود است که شما می توانید متناسب با سلیقه تان آن ها را انتخاب کنید. از این انواع مختلف می توان به کوسن های کوچک، جعبه های چوبی، باکس های شیشه ای، پارچه های گلدوزی شده، استندهای فلزی قلبی شکل، سبدهای کوچک، اشیای طبیعی مانند صدف، مروارید و گل اشاره کرد.

استفاده از لامپ های ریسه ای

تا سال ها پیش ریسه های لامپی که برای تزئین مراسم عروسی به کار برده میشد، بزرگ بود، اما این روزها ریسه های لامپ کوچک و رنگی بسیاری در بازار موجود است که می تواند زیبایی میز نامزدی شما را چند برابر کند. می توانید این ریسه ها را پایین میز و یا روی دیوار نصب کنید، هنگام گرفتن عکس لامپ های اصلی را خاموش کرده و عکس هایی زیبا و هنری بگیرید.

بادکنک آرایی 

بادکنک آرایی یکی از ایده های جدید چیدمان میز نامزدی است که طرفداران زیادی نیز دارد. اگر تصورتان از بادکنک همان بادکنک های ساده قدیمی است، کاملا در اشتباهید! این روزها بادکنک ها نیز طرح ها و مدل های مختلفی دارند که می توانید آن ها را جداگانه به صورت پخش روی میز و صندلی، روی استند، دیوار و یا معلق در هوا استفاده کنید. اگر رنگ بادکنک ها با رنگ تم شما از جمله رنگ گل ها و یا رومیزی متناسب باشد، دیزاین شما به شکل چشمگیری زیبا خواهد شد.

تنقلات 

روی میز نامزدی خود می توانید تنقلات و خوردنی های متفاوتی مانند کاپ کیک، شیرینی، آب نبات و غیره بگذارید. هر کدام از این مواد می توانند به شکل زیبا و متفاوتی دیزاین شده و روی میز نامزدی شما قرار داده شوند. این مواد هم نماد برکت، شادی و خوشبختی بوده و هم میز شما را زیباتر می کند.

آبشار شکلات 

اگر اهل کارهای خاص و فانتزی هستید می توانید دستگاه آبشار شکلات را بخرید یا اجاره کنید یا از تیم تشریفات بخواهید برای شما فراهم کنند.

قران و رحل

قران نیز جز جدا نشدنی سفره عقد و میز نامزدی است که میز و مراسم شما را متبرک خواهد کرد. می توانید از یک رحل زیبا و متناسب با اندازه قرآن استفاده کرده، داخل آن گلبرگ های رنگی گذاشته و آن را وسط میز خود قرار دهید.

تناسب تم با پرده 

اگر می خواهید میز نامزدی خود را روبه روی پرده خود قرار دهید، توجه کنید که رنگی که برای تم انتخاب کرده اید با رنگ پرده تناسب داشته باشد. همچنین اگر پرده شما سلطنتی است و می خواهید یک تم فانتزی داشته باشید، بهتر است میز را در جایی دور از پرده قرار دهید تا تناسب چیدمان شما حفظ شود.

استفاده از عکس های یادگاری  

اگر چیدمان میز نامزدی شما فانتزی است، می توانید از عکس های مختلف عروس و داماد در سنین مختلف به خصوص دوران کودکی استفاده کنید. این قاب عکس ها می تواند به صورت آویزان و معلق در هوا و یا ثابت باشد. استفاده از این عکس ها فضا را گرم و دوستانه تر و دیزاین را شیک تر می کند.

گل برگ ها و وسایل تزئینی ریز 

اگر در چیدمان میز نامزدی از سبک های شلوغ خوشتان می آید، می توانید روی میز خود را از گلبرگ ها و وسایل تزئینی ریز رنگی و زیبا پر کنید. این کار نیز میز شما را زیبا و متفاوت خواهد کرد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت