انتخاب‌های خرید و فروش خودرو 200 میلیونی

انتخاب‌های خرید و فروش خودرو 200 میلیونی

فهرست عناوین

 زمانی که به فکر خرید یا فروش خودرو خود باشید بهتر است بدانید که این خودرو در چه رنج قیمت قرار دارد و رقبای آن کدام خودروها هستند. علاوه بر این شناخت مزایای خودروی مد نظر و همچنین نقاط ضعفی که نسبت به رقبایش دارد می‌تواند شما را در امر خرید یا فروش خودرو کاملاً یاری کند تا عملکرد آگاهانه‌تری داشته باشید. با توجه به آن که خودروهای ۲۰۰ میلیونی در بازار ایران در رده خودروهای ارزان قیمت و متوسط قرار می‌گیرند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که به مهم‌ترین این خودروها نگاهی بیندازیم و عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها را زیر ذره‌بین ببریم. 

مزدا 323 مدل 86 

مزدا ۳۲۳ مدل ۸۶ برای اولین بار در شرکت ژاپنی مزدا تولیدشده است و شرکت ایرانی بهمن موتور مونتاژ آن را در ایران در عهد گرفته است. مزدا ۳۲۳ باآنکه قدیمی است اما اگر بتوانید در بین آگهی‌های فروش خودرو موردی را پیدا کنید که کم کارکرد باشد، کاملاً ارزش خرید دارد. برای این ادعا دلایل خوبی داریم. ازجمله آنکه میزان مصرف سوخت خودرو پایین است و هزینه‌های جانبی آن زیاد نخواهد بود. از طرف دیگر طراحی بدنه باوجود قدیمی بودن هنوز هم زیبا است و جزو سدان‌های خوش چهره محسوب می‌شود. 
نکته مهم‌تر این است که مزدا ۳۲۳ قدرت قابل قبولی ازنظر فنی از خود نشان می‌دهد. به‌طوری‌که توان آن برابر با ۱۰۸ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۴۵ نیوتن متر است. نکته دیگر این است که مزدا ۳۲۳ به دلیل قدیمی بودن به‌جای ترمز دیسکی دارای ترمزهای کاسه‌ای است. همان‌طور که می‌دانید ترمزهای کاسه‌ای دارای تکنولوژی قدیمی بوده و عملکرد آن‌ها به‌خصوص در مسیرهای لغزنده اندکی زیر سؤال است. به هر روی مزدا ۳۲۳ یک خودروی با کیفیت با طراحی ژاپنی است که در طول سال‌ها میزان استهلاک آن بسیار اندک خواهد بود. 

جک j5 دنده‌ای مدل 94 

جک j5 یک خودروی چینی است که در کلاس بدنه سدان ساخته شده است و توسط شرکت کرمان موتور در ایران تولید می‌شود. کیفیت ساخت خودروهای این شرکت و همچنین خدمات پس از فروش مناسب آن باعث می‌شود که خرید یا فروش خودروی جک j5 در ایران رونق زیادی داشته باشد. اما این مسئله تنها دلیل محبوبیت این خودرو نیست. جک j5 خودروی نسبتاً جدید است که با دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای وارد بازار شده است. در این مطلب جک دنده‌ای مد نظر ما است که می‌تواند بیشینه قدرت ۱۱۱ اسب بخار را تولید کند و لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را دارا است. 
به عنوان مثال صندلی‌های آن دارای روکش چرمی هستند و می‌توانید صندلی راننده را در ۸ حالت مختلف تنظیم کنید. سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب و قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان هیدرولیک جزو امکانات این خودرو هستند. از سوی دیگر کرمان موتور بعد از توقف تولید این خودرو در کشور چین، مونتاژ آن را در ایران متوقف کرد و خودروی دیگری را به عنوان جایگزین آن معرفی کرد. به همین دلیل اگر می‌خواهید جک j5 را جزو خودروهای مد نظر خود برای خرید قرار دهید باید بدانید که تأمین قطعات یدکی آن اندکی دشوار است و می‌تواند هزینه‌بر باشد. این هزینه را در کنار میزان مصرف سوخت بالای خودرو قرار دهید و سعی کنید به تصمیم درستی برای خریدن یا نخریدن این خودرو برسید. 

پژو 206 تیپ 2 مدل 99 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ در کنار تیپ ۵ این خودرو در ایران تولید می‌شود. البته تیپ‌های دیگر پژو ۲۰۶ هم زمانی در ایران مونتاژ شده و توقف تولید خورده‌اند که به دلیل عدم استقبال خریداران یا وجود مشکلات فنی بوده است. اما با این حال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بعد از گذشت نزدیک به دو دهه توانسته است همچنان در خط تولید باقی بماند و حتی بعد از آنکه در سال ۲۰۱۰ شرکت فرانسوی پژو تصمیم گرفت که این خودرو را دیگر تولید نکند، هنوز خریداران ایرانی در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم به دنبال این تیپ از پژو ۲۰۶ می‌گردند. شاید بتوان اولین دلیل محبوبیت این خودرو را بدنه جمع و جور و ظاهر زیبایش دانست. خطوط روی بدنه در کنار چراغ‌های کشیده آن و نمای خمیده در عقب خودرو آن را تبدیل به یک گزینه اسپرت و جوان پسند کرده است. 
چابکی و میزان اندک مصرف سوخت در این خودرو هم دلیل دیگری برای محبوبیت آن است. هرچندکه موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خیلی هم قوی نیست اما زمانی که پشت فرمان آن بنشینید حتماً از راحتی رانندگی و تجربه خوشایند آن احساس خوبی خواهید داشت. به علاوه این خودرو به سیستم قطع خودکار سوخت در زمان حادثه مجهز است که سطح ایمنی در آن را بالا برده است. به طور کلی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به دلیل آنکه گواهی ایمنی ۵ ستاره از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا را دارا است جزو خودروهای ایمن ما در این لیست خواهد بود. 

تندر 90 ایران خودرو مدل 95 

تندر ۹۰ به عنوان یکی از خودروهای ملی ایران توانسته است در طول سال‌های اخیر جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند. این خودروی فضای کافی در داخل کابین و صندوق عقب دارد که باعث می‌شود برای سفرهای کوتاه روزانه و همچنین سفرهای بین شهری آن را به خودروی اول خود تبدیل کنیم. خصوصاً آنکه در ردیف دوم صندلی‌های آن برای سرنشینان عقبی فضای مناسبی وجود دارد. تندر ۹۰ همچنین یک خودروی مقرون به صرفه ازنظر میزان مصرف سوخت است. به عبارت دیگر این خودرو در حالت ترکیبی تنها ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. موتور ۱.۶ لیتری آن‌هم بیشینه توان ۱۰۵ اسب بخار را تولید می‌کند که باعث می‌شود خودرو در مسیرهای جاده‌ای قابلیت زیادی از خود نشان بدهد. 
منبع متن: مجله همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت