مهم ترین نکاتی که باید قبل از انتخاب تاج، تور و یا کلاه عروس بدانید

مهم ترین نکاتی که باید قبل از انتخاب تاج، تور و یا کلاه عروس بدانید

فهرست عناوین

در شب عروسی هیچ کس به اندازه عروس مورد توجه قرار نمی گیرد. این شب بهترین شب زندگی هر فردی است که دوست دارد در آن بهترین باشد. در کنار انتخاب لباس عروس تاج، تور و یا کلاه عروس تاثیر بسیار زیبایی بر ظاهر شما می گذارد که نباید به راحتی از کنار آن بگذرید. در این مقاله مهم ترین نکاتی که باید قبل از انتخاب تاج، تور و کلاه عروسی بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

  نکات کلیدی در انتخاب تور عروسی 

انتخاب تور عروسی تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، شما می توانید تورهای ساده، بلند یا کوتاه استفاده کنید و مانند ملکه ها در روز عروسی خود بدرخشید. اما انتخاب تور باید با نوع شینیون شما، نوع لباس عروسی که پوشیده اید و محلی که جشن عروسی در آن برگزار می شود، متناسب باشد. حتما در مورد انتخاب تور عروسی با میکاپ آرتیست خود مشورت کرده تا مطمئن شوید تور انتخابی در مجموع به شما و لباستان می آید.

انواع تور عروسی 

تورهای عروسی مدل های مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نوع شینیون، نوع لباس و فرم صورتتان یکی از آن ها انتخاب کنید. رایجترین نوع تور، تور عروس منتیلا است که یک تور کلاسیک و بسیار زیبا است که دور تا دور آن حاشیه دوزی شده است. این تورها را می توان کنار سفره عقد روی سر نیز انداخت.

• تور عروس برد کیج، یکی از قدیمی ترین تورهای عروس است که شما را به یاد فیلم های دهه 90 هالیوود می اندازد. این تورها کوتاه بوده و روی صورت را می پوشاند. از این تورها می توانید در مراسم نامزدی یا عقد محضری استفاده کنید.

• تور عروس سرشانه از دیگر انواع تورهای کوتاه است که بلندی آن از 50 سانتی متر کم تر است. این تورها برای خانم هایی که لباس عروس شلوغی یا بالا تنه کوتاه دارند، مناسب است.

• تور عروسی سر انگشتی، یک تور با اندازه متناسب است که بلندای آن تا سر انگشتان شما می رسد. البته با توجه به نوع لباس، این تورها می توانند بلندتر یا کوتاه تر باشند. این تورها برای لباس های عروس با دامن پفکی بسیار مناسب هستند.

• تور والتز، توری است که بلندای آن تا مچ پای شما می رسد اما روی زمین نمی افتد. این تور در میان عروس خانم های ایرانی چندان تور متداولی نیست.

• تورهای دنباله دار و یا سلطنتی، یکی از زیباترین تورهای عروسی است که طول آن ها می تواند تا 4 متر نیز برسد. این تورها به شما و لباس عروسیتان ظاهری سلطنتی می بخشد، اما در نظر داشته باشید که جابجا شدن و حرکت با ان بسیار سخت است.

  در انتخاب تور عروسی به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در انتخاب تور عروسی باید به نکاتی توجه کنید تا ظاهر شما کامل و ایده آل باشد.

انتخاب تور با توجه به فرم صورت

فرم صورت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب تور عروسی بگذارد. اگر صورت شما گرد است، توری را انتخاب کنید که در دو سمت صورت قرار می گیرد. برای صورت های کشیده یک تور بلند با تاج بزرگ انتخاب مناسبی است. اگر فرم صورت شما سه گوش یا قلب است، موهای خود را در بالا جمع کرده و روی آن تور بکشید. صورت های بیضی نیز در انتخاب هر نوع توری آزادند!

انتخاب تور با توجه به نوع لباس

تور عروسی تکمیل کننده لباس شما است و باید با یکدیگر همخوانی و تناسب داشته باشند. اگر دامن شما پف دار است، بهتر است از تورهای بلند خودداری کنید زیر تور بلند روی دامن پف دار جلوه زیبایی ندارد. اگر پشت لباس عروسی شما باز یا سنگ کاری شده است، حیف است آن را با یک تور بلند بپوشانید. همچنین اگر لباس شما مدل ماهی یا راسته است، می توانید از تورهای بلند نیز استفاده کنید. برای انتخاب رنگ تور، معمولا سفید، عاجی یا بژ انتخاب می شود که باید نزدیکترین رنگ به لباس عروس باشد. 

انتخاب تور عروسی با توجه به شینیون

شینیون نیز می تواند یک عامل تعیین کننده برای انتخاب مناسب تور عروس باشد.اگر موهای شما باز یا آبشاری است، می توانید از تور منتیلا یا کلاه ژولیت استفاده کنید. شما می توانید تور را روی شینیون و یا بالای آن قرار دهید، این مساله نیز به نظر شما و میکاپ آرتیستتان بستگی دارد.

انتخاب تور با توجه به محل برگزاری عروسی 

بسیاری از دختر خانم ها برای انتخاب تور عروسی، به محل برگزاری مراسم توجه نمی کنند. اگر محل عروسی شما در یک باغ و به خصوص در فصل زمستان است، به این نکته توجه کنید که تور بلند ممکن است روی زمین افتاده و کثیف شود. هیچ چیز به اندازه یک تور بلند کثیف نمی تواند ظاهر شما به عنوان عروس را به هم بریزد.

مهم ترین نکات در انتخاب تاج عروس 

بعد از تور عروسی، تاج یا ریسه از دیگر اکسسوری هایی است که در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی داشته و شما را مانند ملکه ها زیبا می کند. تاج نیز مانند تور باید با لباس، فرم صورت، شینیون و تور شما تناسب داشته باشد. در انتخاب ریسه یا تاج عروس به این نکات توجه کنید.

  انتخاب تاج با توجه به لباس عروس 

تاج عروس باید در تضاد با لباس شما باشد، یعنی اگر لباس شما بسیار شلوغ و پر زرق و برق است، بهتر است تاجی ساده انتخاب کنید. این تاج می تواند یک ردیف نگین ساده یا مروارید داشته باشد. اگر لباس شما ساده است، می توانید با خیال راحت سراغ یک تاج شلوغ، پر نگین و پر زرق و برق بروید. این روزها هم تاج هایی از گل و برگ در بازار موجود است که برای نامزدی و عقد با لباس ساده می تواند گزینه مناسبی باشد.

انتخاب تاج با توجه به فرم صورت 

نکته مهم دیگری که در انتخاب تاج عروس باید به آن توجه کنید، فرم صورت است . اگر صورت شما کشیده است، انتخاب یک تاج بلند باعث می شود فرم صورت شما بیش از اندازه کشیده به نظر برسد. در این حالت می توانید از تاج های هدبندی، یا تاج هایی با ارتفاع حداکثر 5 سانتی متر استفاده کنید. اگر فرم صورت شما گرد است، می توانید از تاج هایی بلند و کشیده با خیال آسوده استفاده کنید.

انتخاب تاج با توجه به جواهرات 

همان طور که در بالا نیز گفتیم، تمامی چیزهایی که شما در روز عروسی خود می پوشید باید با یکدیگر تناسب داشته باشد. اگر جواهرات شما نگین دار است، توری که انتخاب کرده اید، کار شده است، حتما یک تاج ساده انتخاب کنید تا زیاده روی نشود.

انتخاب تاج با توجه به اختلاف قد عروس و داماد 

ممکن است در انتخاب تاج عروسی به اختلاف قد خودتان و آقای داماد توجه نکنید، اما مساله ای است که نباید با بی توجهی از کنار آن بگذرید. اگر شما از همسرتان قد بلندتر هستید و یا قد یکسانی دارید، انتخاب یک تاج بلند و کشیده باعث می شود که این اختلاف قد بیش تر به چشم آید. اگر عروس از داماد کوتاه تر است می توانید از تاج های بلند استفاده کنید.

انتخاب تاج عروس با توجه به رنگ آن

شاید تا مدت ها پیش، تاج های موجود در بازار تنها نقره ای رنگ بودند، اما این روزها تاج هایی را می بینیم که در آن ها اجزایی طلایی رنگ، صورتی و یا رنگ های دیگر وجود دارد. اگر این رنگ ها را بتوانید با رنگ آرایش و یا رنگ لاک خود ست کنید، عروسی زیبا و منحصر به فرد شوید.

انتخاب تاج عروس با توجه به شینیون 

شاید یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب تاج عروس باید به ان توجه کنید، شینیون است. اگر شینیون شما باز است و یا پایین سرتان جمع شده است، می توانید از تاج های پرنسسی استفاده کنید. برای موهایی که بالای سر شینیون شده اند، می توانید از تاج های کوتاه و یا تاج های هد بندی استفاده کنید.

وزن تاج 

وزن تاج نکته بسیار مهم دیگری است که قبل از انتخاب باید به آن توجه کنید. تاج هایی پر زرق و برق و پر مروارید ممکن است بیش از اندازه سنگین بوده و بعد از مدت کوتاهی شما را خسته کند. تاج های سنگین بعد از چند ساعت باعث ایجاد سر درد و گردن درد شده و شما را از انتخاب آن پشیمان خواهد کرد.

  نکات مهم برای انتخاب کلاه عقد (کلاه عروس )

بسیاری از دختر خانم ها دوست دارند در روز عقد یا عروسی خود نیز ظاهری کاملا پوشیده و با حجاب داشته باشند. کلاه های عروس بسیاری در مدل های مختلف در بازار موجود است که شما می توانید آن را با لباس خود ست کرده تا هم حجاب خود را حفظ کرده و هم زیباتر شوید. گاهی نیز عروس خانمها توربان را برای مراسم عقد خود انتخاب می کنند که جنس آن می تواند از تور یا پارچه باشد.

در انتخاب کلاه عروس نیز موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  •   درست همانند تاج، تزیینات لباس و کلاه عروس نیز بهتر است با یکدیگر در تضاد باشند. یعنی اگر لباس شما شلوغ است کلاهی ساده را انتخاب کنید و برعکس. 
  • اگر یقه لباستان پوشیده است، کلاه هایی با اندازه های کوچک را انتخاب کنید.
  • اگر روی لباستان مروارید و یا گل استفاده شده است، می توانید کلاه هایی را انتخاب کنید که با آن ها ست باشند.
  • کلاه های بزرگ ممکن است کمی ظاهر شما را شلوغ نشان دهد، بنابراین سعی کنید کلاه هایی ظریف و کوچک انتخاب کنید.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت