15 خوراکی طبیعی که بهتر از هر کرم آرایشی از پوست شما محافظت می کند

15 خوراکی طبیعی که بهتر از هر کرم آرایشی از پوست شما محافظت می کند

فهرست عناوین

مواد غذایی طبیعی سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها هستند و نه تنها خوردن آن ها می تواند به حفظ سلامتی و زیبایی ما کمک کند، بلکه استفاده از آن ها به عنوان ماسک های طبیعی می تواند بیشتر از هر ماسک شیمیایی و یا کرم های آرایشی، زیبایی و جوانی را به ما هدیه کند. در این مقاله 15 خوراکی طبیعی را به شما معرفی می کنیم که هم خوردن آن ها و هم استفاده از آن ها به عنوان ماسک، تاثیر فوق العاده ای بر زیباتر شدن و شاداب تر شدن پوست شما می گذارد.
پاپایا
پاپایا میوه ای سرشار از ویتامین A و C، مواد معدنی، پتاسیم، اسید بتا هیدروکسی و غیره است و می تواند یک ماده مغذی به خصوص برای پوست افراد میانسال به شمار رود. ماسک این خوراکی می تواند به عنوان یک لایه بردار قوی عمل کرده و باعث درخشندگی و شفاف شدن پوست شما شود.
برای تهیه این ماسک 3 تا 5 قاشق غذاخوری پاپایا را له کرده و آن را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورتتان گذاشته و بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشوئید.
سیب
سیب حاوی هر ماده مغذی است که پوست شما برای زیبایی و جوان ماندن به آن نیاز دارد. سیب سرشار از ویتامین های A و C است و برای ترمیم پوست، محافظت وتغذیه آن بسیار شگفت انگیز است. تهیه ماسک سیب به خصوص به افرادی که پوست های چرب دارند بسیار توصیه می شود.
برای تهیه این ماسک طبیعی، دو عدد سیب را خرد یا له کنید. یک قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید تا همگن شود. بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشوئید.
توت فرنگی
توت فرنگی بیش از هر خوراکی دیگری می تواند باعث جوان ماندن پوست شما شود. ویتامین ها، فولات ها و آنتی اکسیدان های بسیاری که در این میوه خوشمزه وجود دارد، بیش از هر کرم آرایشی برای پوست مفید است. این ماسک یک انتخاب ایده آل برای افرادی با پوست های چرب و آکنه دار است.
برای تهیه ماسک توت فرنگی، سه عدد از آن را با یک قاشق غذا خوری عسل له کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
آووکادو
آووکادو یک محصول طبیعی برای مراقبت از پوست است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به عنوان یک ماسک قوی با خاصیت ضد پیری عمل می کند. این خوراکی حاوی ویتامین های C, E و K و اسیدهای چرب امگا3 و 6 است. آووکادو به عنوان یک آب رسان فوق العاده عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب می کند.
برای تهیه این ماسک آووکادو را از قسمت گوشتی آن بریده و آن را 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه ترکیب کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته و سپس آن را با آب سرد بشوئید.
روغن نارگیل
روغن نارگیل بیش از هر ماده دیگری به خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری خود معروف است و یک درمان خانگی فوق العاده برای پوست های آکنه دار و جوش دار به شمار می رود. نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است و به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل می کند. علاوه بر تمامی موارد گفته شده، روغن نارگیل همچنین می تواند به عنوان یک پاک کننده قوی نیز عمل کرده و برای پاک کردن صورت خود از آن استفاده کنید.
این روغن همچنین به سفید کردن و سفید ماندن دندان ها نیز کمک می کند. در واقع نارگیل به خودی خود منجر به سفید شدن دندان ها نخواهد شد اما پلاک ها و باکتری هایی که منجر به زرد شدن دندان ها می شوند را از بین می برد.
عسل
عسل به دلیل داشتن ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتریایی، در پیشگیری و از بین بردن جوش ها و آکنه ها بسیار مفید است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است، دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و برای ترمیم و پاک کردن صورت نیز بسیار مفید می باشد.
عسل را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار داده و سپس آن را بشوئید. اگر انجام این کار برایتان سخت است، می توانید کمی عسل را گرم کرده تا راحت تر روی پوست قرار بگیرد.
بلغور جو دو سر
بلغور جو دوسر خاصیت تسکین دهنده ای بی نظیری دارد و برای متعادل سازی pH بسیار مناسب است. به همین دلیل است که می توان از آن به عنوان یک لایه بردار طبیعی و ملایم به ویژه برای پوست های خشک و حساس استفاده کرد.
برای تهیه این ماسک، ابتدا بلغور جو دو سر به خوبی خرد یا پودر کنید. 2 قاشق غذاخوری از پودر به دست آمده را با کمی شیر مخلوط کرده تا خمیری شود. ماسک تهیه شده را روی پوست قرار داده و به آرامی پوست را ماساژ دهید. بعد از حدود 15 دقیقه پوستتان را با آب سرد بشوئید.

کاکائو

شاید برایتان جالب باشید که این خوراکی خوشمزه می تواند پوستتان را هم زیباتر و جوان تر کند. کاکائو باعث تسکین پوست می شود. آنتی اکسیدان های موجود در ساختار آن با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. کاکائو با کاهش لکه های پوستی و ترمیم سلول های اسیب دیده پوست شما را جوان نگه می دارد.
برای تهیه ماسک کاکائو، 1.5 قاشق چایخوری از پودر آن را با 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. با حرکت دورانی ماسک تهیه شده را روی پوست خود مالیده و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشوئید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حداقل حاوی 70 درصد کاکائو است و در نتیجه هم خواص کاکائو را دارد و هم ویژگی های مثبت دیگری که می تواند به عنوان یک ماسک فوق العاده برای پوست عمل کند. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن باعث می شود که شما احساس خوبی روی پوست خود داشته باشید و به وضوح تغییرات مثبت پوستتان را ببینید.
برای تهیه یک ماسک همه چیز تمام، 2 تکه شکلات تلخ را ذوب کنید. آن را با 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق چایخوری بلغور جو دو سر و 1 قاشق غذاخوری ماسک ترجیحا ماست یونانی ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را 15 دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس آن را بشوئید.
لیمو
لیمو سرشار از ویتامین C است و باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست شما خواهد شد. برای استفاده از آن کافی است یک لیموی تازه را از وسط بریده و آن را روی پوست صورتتان بمالید. البته پوست بعضی از افراد نسبت به این ماده خوراکی واکنش نشان می دهد بنابراین قبل از استفاده برای صورت ابتدا آن را روی بخشی از آرنج خود زده و 24 ساعت صبر کنید. اگر علائم حساسیت شکل نگرفت، می توانید از آن برای پوست خود نیز استفاده کنید.
همچنین لیمو در مجاورت نور خورشید می تواند منجر به ایجاد آکنه شود. بنابراین بهتر است از آن شب ها و یا روزهایی که از منزل خارج نمی شوید استفاده کنید.
موز
موز نیز تمامی مواد لازمی که پوست برای تغذیه و شادابی نیاز دارد را داراست. این میوه سرشار از ویتامین های A, B,E و پتاسیم است و پوست شما را نرم و لطیف می کند. برای استفاده از آن کافی است یک موز رسیده را له کرده و آن را روی پوست صورت و گردنتان بمالید. همانند ماسک های دیگر آن را بعد از 15 دقیقه بشوئید.

تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ هر کدام دارای خواص متفاوتی هستند که برای پوست شما بسیار مفید خواهند بود. زرده تخم مرغ برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب بوده و حاوی ویتامین های A, B2 و B3 است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.
1 عدد زرده تخم مرغ را با یک چهارم آووکادو و قاشق چایخوری ماسک ترکیب کرده و آن را روی پوست بگذارید. اجازه دهید ماسک به طور کامل خشک شود و سپس پوست را با آب ولرم بشوئید.
سفیده تخم مرغ برای سفت کردن و تقویت پوست بسیار مفید است، منافذ باز را کوچک کرده و چربی را از روی پوست پاک می کند. سفیده تخم مرغ یک ماسک عالی به خصوص برای پوست های چرب به شمار می رود.
برای تهیه این ماسک یک سفیده تخم مرغ را با 1 قاشق چایخوری لیموی تازه مخلوط کرده و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند.
خیار
در کنار تمامی ویژگی های مثبت این خوراکی، خیار می تواند بعد از یک روز گرمی که زیر تابش مستقیم نور خورشید بوده اید، پوستتان را خنک و ترمیم کند. خیار خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و یک آب رسان قوی نیز به شمار می رود. همچنین این میوه برای رفع تیرگی دور چشم نیز بسیار موثر می باشد.
یک عدد خیار را به لایه های نازک برش زده و 15 دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آن ها را روی پوست قرار داده و بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشوئید.
چای
شاید برایتان جالب باشد که بدانید محبوب ترین نوشیدنی میان ما ایرانی ها، تاثیرات اعجاز انگیزی نیز روی پوست می گذارد. کافئین موجود در چای رگ های خونی را کوچک کرده و باعث رفع سیاهی و کبودی دور چشم می شود. اگر چشم های شما پف کرده، می توانید از چای برای رفع آن استفاده کنید.
کافی است دو عدد چای کیسه ای که خیس هستند را روی چشم های خود قرار دهید. همچنین می توانید دو تکه پنبه را با چای آغشته کرده و روی چشم هایتان بگذارید.
چای همچنین خاصیت پاک کنندگی نیز داشته و می تواند مانند تونر عمل کند. می توانید با استفاده از یک تکه پنبه و چایی که همان روز دم کرده اید، صورتتان را پاک کنید.
هویج
هویج دارای آنزیم های بسیار است که نقش موثری بر جوان سازی پوست شما خواهند گذاشت. پتاسیم موجود در آن باعث آب رسانی پوست می شود، ویتامین C آن پوست شما را روشن و شفاف می کند و ویتامین A آن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند.
یک عدد هویج متوسط را بخار پز کرده و سپس آن را له کنید. قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آن اضافه کرده و ماسک تهیه شده را دقیقه روی پوستتان بگذارید.

چگونه ماسک ها حداکثر تاثیر را روی پوست می گذارند؟

برای آن که ماسک ها بتوانند حداکثر تاثیر را روی پوست شما بگذارند، باید پوست کاملا تمیز باشد. بهترین زمان برای استفاده از ماسک بعد از حمام است. اگر دوش گرفتن برایتان مقدور نیست، حتما قبل از استفاده پوستتان را بشوئید تا مواد مغذی موجود در ماسک بتواند به خوبی وارد سلول های پوست شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : زیبایی پوست
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت