10 نکته مهم برای داشتن ابروهایی زیبا

10 نکته مهم برای داشتن ابروهایی زیبا

فهرست عناوین

داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت می تواند حالت چهره شما را بسیار تغییر دهد. اگر شما ابروهایی زیبا و مرتب داشته باشید بدون نیاز به کم ترین آرایش صورتی شاد و جذاب خواهید داشت. در این مقاله شما را با نکات مهم آشنا می کنیم که با کمک آن می توانید ابروهایی زیباتر داشته باشید، بدون آن که نیازی به پرداخت هزینه های سرسام آور در سالن های زیبایی داشته باشید! البته آرایشگران حرفه ای معمولا این نکات را به مشتریان خود می آموزند و به آنها را برای داشتن ابروهایی خوش فرم آموزش می دهند.

  قبل از شروع، بهتر است بدانید 

قبل از آن که سراغ این ترفندهای جذاب و کاربردی برویم، باید نکاتی را به شما یادآوری کنیم. اگر ابروهای شما به طور کلی نازک و کم پشت است، استفاده از روغن های مخصوص می تواند به رویش مجدد موهای آن و ضخیم تر شدن آن ها کمک کند. شما می توانید قبل از خواب حدود 3 تا 5 دقیقه ابروهای خود را با روغن هایی مانند زیتون، بادام یا کرچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون و رویش مجدد موهای ابرو خواهد شد.
داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب نیز غوغا می کند. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی بدن نه تنها بر روی ابرو بلکه برای تمامی ارگان های بدن شما مفید خواهد بود. محصولات سویا، ماهی به خصوص ماهی قزل آلا، آجیل و کشمش می توانند فولیکول های مو را فعال کرده و باعث رویش موهای سر و ابرو شوند.

حالت ابرو مناسب صورت خود را پیدا کنید 

خوب همان طور که همه ما می دانیم هر صورت دارای فرم و شکل خاصی است. برای آن که بتوانید صورتی جذاب و زیبا داشته باشید باید هر مساله ای مانند فرم ابرو، نحوه کانتور کردن صورت، نحوه خط چشم کشیدن و غیره را متناسب با حالت چهره خود انتخاب کنید تا چهره شما جذاب تر دیده شود.
  انتخاب حالت ابرو متناسب با فرم چهره نیز می تواند نقش تعیین کننده در زیبایی شما داشته باشد.  
o اگر صورت شما گرد است، از گرد کردن ابروهای خود خودداری کنید. بهتر است در این حالت تا جایی که می توانید قوس ابروهای خود را کشیده و بلند کنید.
o اگر صورت شما مربعی است، ابروهای خود را انحنا دار و زاویه دار کنید. ابروهای نازک و کوتاه برای چنین فرم صورتی اصلا مناسب نیست.
o اگر فرم صورت شما قلبی است، می توانید یک ابرو کوتاه با قوس کم داشته باشید. این کار صورت شما را طبیعی و زیبا نشان می دهد. ابروهای قوس دار و بلند یک انتخاب بسیار غلط برای صورت هایی با فرم قلبی است.
o برای صورت های بیضی شکل نیز ابروهایی کشیده با قوس کوتاه در انتها یک انتخاب مناسب است. در واقع برای کشیدن مداد یا مرتب کردن ابروهای خود توجه کنید که ابروها را تا حد ممکن صاف بکشید سپس در گوشه انتهایی آن را با یک منحنی کوچک به سمت پایین بیاورید.

سه نکته ای که برای شکل دادن به ابروهای خود باید بدانید 

برای آن که بتوانید فرم ابرو خود را به بهترین و استانداردترین شکل ممکن درآورید، می توانید از روش مداد استفاده کنید.
  •  در اولین مرحله یک مداد را کنار بینی و گوشه ابتدایی چشم قرار دهید. نقطه ای که روی ابروهای شما قرار می گیرد، نشان دهنده اولین نقطه ابرو است.
  • سپس قسمت پایینی مداد را سر جای خود نگه داشته و قسمت بالایی آن را روی مردمک چشم هایتان قرار دهید. این نقطه باید شروع انحنای ابروهای شما باشد.
  • در مرحله آخر نیز همان طور که قسمت انتهایی مداد کنار بینی ثابت است، مداد را به گوشه انتهایی چشم ببرید. این نقطه، محل پایان ابروهای شما خواهد بود.
  مرتب کردن ابروها 
بعد از آن که نکات اصلی برای شکل دادن به فرم ابروها را خواندید، نوبت به مرتب کردن آن ها می رسد.
 حتما از یک موچین خوب استفاده کنید که می تواند تارهای ریز و نازک زیر ابروهای شما را نیز بردارد.
 یک محیط روشن و پر نور را برای گرفتن زیر ابروهای خود انتخاب کنید تا به راحتی هر چیزی را ببینید.
 برای آن که درد کم تری از گرفتن موهای ابرویتان حس کنید و برای کاهش قرمزی و تورم ، قبل از شروع، یک یخ را روی ابروهایتان بکشید تا کمی سر شود و یا اطراف آن را با نرم کننده، نرم کنید.
 مراقب باشید که ابروهایتان را بیش از اندازه طبیعی نازک نکنید. بهتر است بعد از چند مرتبه استفاده از موچین از آینه فاصله گرفته و کمی خودتان را از فاصله دورتر ببینید.
 برای شانه زدن ابروهایتان از شانه های مخصوص به سمت بالا استفاده کنید. هر تار مویی که بالای قاب ابروهایتان قرار گرفت را با یک قیچی مناسب کوتاه کنید. توصیه می کنیم مقاله راهنمای برداشتن ابرو در منزل را هم بخوانید.

پر کردن ابرو 

در مرحله بعد باید ابروهای خود را پر پشت تر و ضخیم تر کنید. برای این کار می توانید بعد از مرتب کردن ابروهایتان از رنگ مناسب استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ ابرو باید با رنگ موهایتان تناسب داشته باشد و تقریبا همرنگ باشند. انتخاب رنگی که بیش از 3 درجه با رنگ موهایتان اختلاف دارد، باعث می شود که ابروهایتان غیر طبیعی دیده شود.
  هنگام میکاپ صورت نیز می توانید از مداد، ریمل و یا پودر ابرو استفاد کنید. مداد به شما کمک می کند بتوانید به راحتی قاب ابرویتان را پر کنید. پودر باعث می شود ابروهای شما پرپشت تر دیده شود. خانم هایی که ابروهایی ضخیم دارند نیز می توانند از ریمل استفاده کرده و موهای ابروی خود را حالت دهند. 
از هر کدام از مواد آرایشی زیر که استفاده می کنید، به این 3 نکته پایانی نیز هنگام میکاپ ابروهایتان توجه کنید.
1) قبل از استفاده از مواد آرایشی با استفاده از یک برس ابرو یا مسواک، حالت طبیعی ابرو را مشخص کرده و قسمت هایی که خالی هستند را پیدا کنید.
2) لبه های بالا و پایین، دم ابرو، تاج و قاب ابرویتان را مشخص کرده و سپس از مواد آرایشی برای پر کردن بخش های خالی و فرم دادن به ابرو استفاده کنید. مراقب باشید که ابرویتان را خیلی بیش تر از ضخامت طبیعی پهن نکنید زیرا صورت شما را غیر طبیعی و خشن خواهد کرد.
3) اگر دوست دارید ابروهایتان در چهره به چشم بیاید، می توانید پوست بین ابرو و پلک را برجسته کنید. برای این کار از چند قطره کانسیلر و هایلات بین ابرو و پلک بالایی استفاده کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

زهرا | 1399 شهريور 27


????