9 روش شگفت انگیز که موهای نازک را ضخیم تر می کند

9 روش شگفت انگیز که موهای نازک را ضخیم تر می کند

فهرست عناوین

مو یکی از بخش های مهم بدن است که به مراقبت و نگهداری دائمی نیاز دارد. از طرف دیگر این جز از بدن بسیار بر زیبایی ظاهری افراد تاثیر می گذارد و همه ما دوست داریم موهایی پرپشت و خوش حالت داشته باشیم. داشتن موهای نازک می تواند دلایل مختلفی از جمله دلایل پزشکی، عادت های غذایی و غیره داشته باشد.
ممکن است شما نیز از روش های مختلفی برای ضخیم کردن و پر پشت کردن موهای خود استفاده کرده باشید و نتیجه دلخواه خود را نگرفته باشید. در این بخش 9 روش شگفت انگیز به شما خواهیم گفت که موهای شما را پرپشت تر و ضخیم تر خواهد کرد.

ساخت ماسک مو با پودر ژلاتین و روغن

ژلاتین یک منبع غنی پروتئین است به طوری که در هر فنجان از آن گرم پروتئین وجود دارد. این منبع غنی می تواند پروتئین موهای شما را به طور کامل تامین کند. برای ساخت این ماسک مو کافی است، چند قطره روغن (مانند روغن زیتون یا بادام) را با پودر ژلاتین و آب ترکیب کرده تا مخلوطی یکنواخت ایجاد شود. موهای خود را با ماسک موی ایجاد شده ماساژ داده و بعد از حدود یک ربع با آب خنک آن ها را بشوئید.

ساخت ماسک مو با استفاده از تخم مرغ و ماست

شاید استفاده از تخم مرغ برای موهایتان کمی ناخوشایند به نظر برسد اما کافی است یک بار این ماسک خانگی را امتحان کنید تا نتایج بی نظیر آن شما را متحیر کند. برای تهیه این ماسک کافی است بین 2 تا چند تخم مرغ را با توجه به حجم موهایتان در یک ظرف شکسته و به خوبی هم بزنید.
به تخم مرغ هم زده به مقدار کافی ماست اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. ماسک تهیه شده را روی موهای خود زده و بعد از یک ساعت بشوئید. تخم مرغ سرشار از ویتامین B12، بیوتین و پروتئین است که می تواند در زمان کوتاهی موهای شما را شاداب و تقویت کند.

قبل از خواب موهای خود را ببندید یا ببافید

یکی از ساده ترین راه ها که باعث می شود موهای شما پرپشت تر و ضخیم تر شود، بستن موها قبل از خواب است. بهتر است قبل از آن که بخوابید، کمی موهایتان را نم دار کنید و سپس آن را بالای سر خو بسته یا آن را ببافید. انجام این کار باعث می شود که صبح که از خواب بیدار می شوید، موهای شما حالت پیچ و تاب زیبایی به خود گرفته باشد و پرپشت تر نشان دهد.

موهای خود را با روغن ماساژ دهید

ماساژ دادن کف سر باعث افزایش جریان گردن خون در آن شده و به رشد موها و لطافت آن کمک می کند. برای نتیجه بهتر از این روش بهتر است یک ساعت قبل از حمام با استفاده از روغن های طبیعی کف سر خود را به شکل دایره ای ماساژ دهید. این روش برای نرمی و لطافت موهای آسیب دیده و رنگ زده بسیار موثر واقع خواهد شد.

سبزیجات، میوه و پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود قرار دهید

تنها استفاده از ماسک های مو نمی تواند سلامت و زیبایی موهای شما را کامل کند برای این کار علاوه بر ماسک باید عادت های تغذیه ای خود را نیز اصلاح کنید. موها برای رشد سالم به ویتامین، پروتئین، بوتین و آهن نیاز دارد. بسیاری از سبزیجات از جمله اسفناج و لوبیا منبع غنی از آهن بوده و میوه ها سرشار از ویتامین هستند. موز، بادام زمینی و گل کلم منبع بوتین بوده، سویا و غلات سبوس دار نیز سرشار از پروتئین هستند.

به پزشک مراجعه کنید

اگر ریزش موهای شما شدید است یا موهای شما بیش از اندازه نازک و کم پشت شده است، ممکن است علت آن کم کاری یا پر کاری تیروئید، فقر آهن، کم خونی یا مشکلات هورمونی باشد. بیماری به نام آلوپسی نیز وجود دارد که در خانم ها بعد از یائسگی و یا در دهه 20 زندگی افراد بنا به دلایل مختلفی ایجاد شده و منجر به ریزش موها می شود. بنابراین اگر ریزش موهای شما غیر عادی است حتما به پزشک مرتبط مراجعه کنید.

تا حد ممکن از اتوی مو و یا سشوار با دمای بالا استفاده نکنید

گرما دشمن سرسخت موهای شما است. استفاده مداوم و طولانی مدت از اتوی مو باعث می شود که موهای شما آسیب جدی ببیند. اگر از سشوار استفاده می کنید، حرارت آن را در حد متوسط قرار دهید. همچنین اگر دوست دارید موهایتان را فر و یا موج دار کنید، به جای استفاده از اتوی مو از بیگودی های قدیمی استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله 12 راه‌کار برای از بین بردن وز موها را هم مطالعه کنید.

تهیه ماسک موی تخم مرغ و آووکادو

اگر دوست دارید موهایی پرپشت، درخشان و زیبا مانند بازیگران هالیوود داشته باشید، نیازی به مواد شیمیایی ندارید. ساخت یک ماسک موی طبیعی و خانگی به شما این امکان را می دهد. آووکادو پروتئین بسیاری دارد و تنها یک بار استفاده از آن می تواند موهای شما را برای مدت طولانی تغذیه کند. برای ساخت این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل، روغن زیتون یا آرگان را با آووکادو رنده شده ترکیب کنید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید تا متوجه تغییر شگفت انگیز موهایتان شوید.

از اسپری رنگی برای موهای خود استفاده کنید

در حال حاضر اسپری های رنگی بسیاری در بازار موجود است که می توانید آن را روی قسمت های کم پشت سر خود اسپری کرده تا کم پشتی آن کم تر به چشم آید. این اسپری ها در رنگ های مختلف موجود بوده و شما می توانید متناسب با رنگ موهای خود از آن ها استفاده کنید.
توصیه می کنیم مقالات زیر را هم بخوانید:
کبد چرب دشمن زیبایی
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت