10 سوالی که باید از قنادی که کیک عروسیتان را درست می‌کند بپرسید

10 سوالی که باید از قنادی که کیک عروسیتان را درست می‌کند بپرسید

فهرست عناوین

قبل از تنظیم قرارداد با قنادی کیک و شیرینی  و انتخاب مزه و طعم کیک یک‌سری نکات را باید در نظر بگیرید. در این مقاله 10 نکته مهم را با هم بررسی می کنیم.

1.          طعم غالب کیک چه چیزی باشد؟

بعضی از شما مایل به استفاده از میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی یا پرتقال هستید و بعضی دیگر مواد سنگین تری مانند شکلات و موکا را ترجیح می‌دهید. نوع مواد مورد استفاده باعث تفاوت در طعم و مزه می‌شود. گزینه‌های عجیب و غریب مانند میوه‌های شور باعث ایجاد طعم متفاوت و خاص می‌شود، بنابراین حتما در مورد طعم و مواد تشکیل دهنده کیک مطمئن شوید. برخی مواد رایج مورد استفاده برای کیک عبارتند از میوه تازه، پوره میوه، انواع کرم‌ها، شکلات و ...

2.          از فوندانت  استفاده می‌کنند یا از باترکریم ؟

بعضی از طراحان کیک و قنادان در ساخت و فرم دهی خمیر فوندانت متخصص هستند و بعضی دیگر در تهیه باترکریم و بعضی در هر دو. اگر شما تمایل به استفاده از هر کدام را دارید، مطمئن شوید که قناد یا طراح کیک عروسی شما در آن توانا و با تجربه است.

3.          آیا قادر به درست کردن گل‌های خوراکی هستند یا نه؟ و یا آیا اگر شما گل خاصی را براشون ببرید برای تزئین کیک قبول می‌کنند؟

اکثر قنادی‌ها قادر به ساخت گل‌های خوراکی هستند. سایر قنادی‌ها ممکن است بتوانند نقاشی‌های سفارشی یا تندیس‌های خاص درست کنند. از نمونه کارهایشان دیدن کنید تا بتوانید مهارت‌هایشان را ببینید. اگر بخواهید از گل‌های تازه در تزئین کیک خود استفاده کنید، ببینید قنادی شما با گل‌فروشی موردنظر شما در این زمینه همکاری خواهد کرد یا نه؛  یا اینکه شما باید گل‌ها را تهیه کنید یا خودشان تهیه می‌کنند.

4.          آماده‌سازی کیک عروسی چند روز قبل از عروسی شروع خواهد شد؟

بسیاری از قنادی‌ها دارای چندین مشتری هستند، بنابراین تعجب نکنید اگر آماده‌سازی کیک شما سه یا چهار روز قبل از روز عروسی شروع شود. مطمئنا هر چقدر نزدیک‌تر به روز عروسی باشد بهتر است البته با این شرط که کیفیت و مزه کیک را تحت تاثیر قرار ندهد. البته اگر طراحی کیک پیچیده و خاص باشد بیشتر از یک روز برای طراحی کیک نیاز هست.

5.          چه کسی کیک عروسی را درست خواهد کرد؟

در بعضی قنادی‌ها یک نفر کیک را می‌پزد و یک نفر آن را تزئین می‌کند و در بعضی قنادی‌ها یک نفر صفر تا صد کار را انجام می‌دهد. طراح کیک خود را بشناسید و با او در مورد تزئین کیک صحبت کنید. (ایده های تزئین کیک را اینجا ببینید.)

6.          قیمت کیک عروسی چقدر است؟

در مورد کیک‌های عروسی خیلی عادی است که قیمت‌ها بر اساس ترکیبات مختلفی از طعم‌ها و مواد بکار رفته و دیزاین انتخاب شده متفاوت باشند. این امر برای کیک‌های سفارشی به وضوح مشخص است. بنابراین از قبل حدود رنج قیمتی که به این موضوع اختصاص میدهید را مشخص کنید.

7.          آیا طبقه آخر کیک عروسی هم شامل قیمت کیک می‌شود؟

بعضی از زوج ها و یا بعضی از قنادی‌ها، تزئینات خاصی برای طبقه بالایی کیک در نظر می‌گیرند که ممکن است جزو هزینه کیک باشد یا نباشد و بهتر است هنگام بستن قرارداد این موضوع مشخص شود. بعضی از زوج ها تمایل دارند قسمت فوقانی کیک را تا زمان سالگرد ازدواج شان حفظ می‌کنند.

8.          آیا مایل هستید از استند کیک استفاده کنید؟

اکثر قنادی‌ها، استندهای کیک متنوعی دارند که میتوانید از آنها کرایه کنید. عکس‌های مختلف از استند کیک را نگاه کنید و موردی را انتخاب کنید که بیشتر با تم و دکوراسیون عروسیتان سازگار است.

9.          فرآیند تحویل کیک به چه صورت است؟

نحوه دریافت کیک را مشخص کنید، بعضی قنادی‌ها هزینه جداگانه برای تحویل کیک در محل عروسی می‌گیرند که باید آن را نیز در هزینه‌های خود لحاظ کنید و مطمئن شوید که قنادی آدرس دقیق محل برگزاری مراسم داشته باشد.

10.        آیا کسی که کیک عروسیتان را می‌پزد مجوزهای قانونی برای انجام این کار را دارد؟

این ممکنه یه سوال ساده و بی‌اهمیت به نظر برسد ولی مهم است که بدانید آیا قنادی شما و کسی که کیک عروسیتان را می‌پزد مورد تایید وزارت بهداشت هست یا نه.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت