مهم ترین نکات در اولین برخورد با خانواده همسر

مهم ترین نکات در اولین برخورد با خانواده همسر

فهرست عناوین

ازدواج یک وصلت بزرگ نه تنها میان دو نفر، بلکه میان دو خانواده و دو فرهنگ مختلف است. برای آن که یک ازدواج بتواند ازدواج موفقی باشد، زن و مرد علاوه بر آن که باید با یکدیگر ارتباط مناسبی داشته باشند، باید با خانواده های یکدیگر نیز تعامل صحیحی برقرار کنند. اولین برخورد با خانواده همسر چه برای آقا و چه برای خانم بسیار مهم است و می تواند برای همیشه یک پس زمینه فکری در آن ها ایجاد کرده و به نحوه رابطه آن ها سمت و سو دهد. اگر شما نیز در چند روز آینده قصد دارید برای اولین بار خانواده همسرتان را ببینید، خواندن این مطلب می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. 

  در اولین برخورد با خانواده همسر چه کنیم؟ 

اولین برخورد با خانواده همسر می تواند به صورت کاملا سنتی و در شرایط خواستگاری و یا به صورت امروزی تر باشد. برای مثال ممکن است دختر و پسر از قبل با یکدیگر آشنا باشند و بخواهند در یک جلسه همدیگر را به خانواده خودشان معرفی کنند. در این جلسه چقدر باید صمیمی رفتار کنید؟ چطور لباس بپوشید؟ باید خشک و جدی باشید؟ آرایش کم مناسب است یا زیاد؟ و ده ها سوال دیگر. رعایت نکات زیر به شما کمک می کند که بتوانید اولین ملاقات با خانواده همسرتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

خودتان باشید 

جالب است بدانید سال ها پیش شکسپیر در این باره گفته که " سعی نکن خودت را به فردی تبدیل کنی که خانواده همسرت می خواهند، بلکه خود واقعیت باش". برای مثال ممکن است خانواده همسر شما دوست داشته باشند عروسشان بسیار خوش سلیقه و هنرمند باشد اما شما یک خانم مهندس یا دکتر شاغل هستید و علاقه و فرصت چندانی برای کارهای این چنینی نداشته باشید. بهتر است در قرار اول کاملا خودتان باشید و برای جلب رضایت و توجه خانواده همسرتان به چیزی تظاهر نکنید.

صمیمی باشید اما با رعایت احترام 

متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر در اولین برخورد با خانواده همسر سرد و جدی باشند، گربه را از همان روز اول دم حجله می کشند! این باور کاملا اشتباه است و می تواند تاثیر منفی بر خانواده همسرتان بگذارد. سعی کنید از همان جلسه اول با خانواده همسرتان مهربان و صمیمی باشید اما حدود و احترام را رعایت کنید. از شوخی های بیش از حد خودداری کنید و اگر حرفی به مذاقتان چندان خوش نیامد به سرعت واکنش نشان ندهید.

  به اندازه صحبت کنید 

البته این مساله تا حد زیادی به ویژگی های شخصیتی شما مربوط می شود. ممکن است شما ذاتا فرد کم صحبت و یا پر حرفی باشید و همان طور که در اولین مورد ذکر شد باید به طور کامل در اولین برخورد با خانواده همسر خودتان باشید. اما سعی کنید حد تعادل را رعایت کنید، اگر کم حرف بزنید ممکن است تصور کنند که دوست ندارید با آن ها صمیمی شوید و اگر پرحرفی کنید که وجهه چندان جالبی نخواهد داشت، بنابراین حد تعادل را رعایت کنید.

لباس مناسب بپوشید 

ظاهر در اولین برخوردها در هر مناسبتی می تواند بیش از هر چیز دیگری تاثیرگذار باشد. بهتر است لباسی موجه و شیک بپوشید. برای مثال اگر استایل مورد علاقه شما اسپرت است، بهتر است در اولین برخورد با خانواده همسر کمی لباس های رسمی تری بپوشید. از آرایش غلیظ به شدت اجتناب کنید، از جواهرات و زیورآلات نیز به اندازه معقول و مناسب استفاده کنید.

توجه به ویژگی های خانواده همسر 

اگر قبل از اولین برخورد با خانواده همسر، با ایشان آشنایی دارید، حتما ایشان اطلاعاتی راجع به اعضای خانواده خود در اختیار شما قرار داده است. توجه به این ویژگی ها و موارد ذکر شده می تواند کلید موفقیت شما در برقرار رابطه باشد. اگر می دانید خانواده همسرتان نسبت به رفتار یا سخن خاصی حساس هستند از انجام دادن یا بیان آن خودداری کنید.

  با اعتماد به نفس و بدون استرس باشید 

کلید موفقیت در هر رابطه بدون شک داشتن اعتماد به نفس است. طبیعی است که در اولین ملاقات با خانواده همسرتان کمی استرس داشته باشید اما نباید اجازه دهید که این نگرانی در رفتار و صحبت کردن شما نمایان شود. قبل از ملاقات چند نفس عمیق بکشید و به خودتان یادآوری کنید که به اندازه کافی خوب هستید.

دست خالی نروید 

این مساله شما را فردی اجتماعی و مبادی آداب نشان می دهد. به جز دسته گل که معمولا در این موارد مراسمات رایج است، می توانید یک بسته شکلات هم همراه خودتان ببرید.

تلفن همراهتان را کنار بگذارید 

در هر قرار ملاقات و برخوردی، اگر هنگام صحبت با طرف مقابل مدام سرتان توی گوشی باشد، به شدت نشان دهنده بی احترامی به طرف مقابلتان است. در اولین برخورد با خانواده همسرتان حتما تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار داده یا آن را گوشه ای قرار دهید.

کمک کنید یا پیشنهاد کمک بدهید

اگر اولین جلسه ملاقات با خانواده همسرتان در منزل دختر خانم و یا آقا پسر برگزار می شود، از ابتدا تا انتهای مراسم روی صندلی خود لم ندهید! بهتر است برای چیدن سفره ناهار یا شام و جمع کردن آن کمک کنید. می توانید پیشنهاد شستن ظرف ها و یا خشک کردن آن ها را بدهید. انجام این کارها می تواند به ایجاد فضایی گرم تر و صمیمانه تر کمک کند.

  بیش از حد کنجکاوی نکنید 

طبیعی است که شما دوست دارید هر چه بیشتر راجع به خانواده همسرتان اطلاعاتی کسب کنید، اما به دنبال یافتن صفر تا صد این اطلاعات در اولین برخورد با خانواده همسرتان نباشید چون می تواند تاثیری کاملا منفی داشته باشد. از سوال پرسیدن بیش از حد و کنجکاوی کردن زیادی خودداری کنید و به این نکته توجه کنید که شما زمان زیادی برای آشنا شدن با یکدیگر دارید و این تازه اول راه است.

بیش از حد از خودتان تعریف نکنید

همه ما دوست داریم در اولین برخورد با خانواده همسر خوب و اصلا عالی دیده شویم اما بهتر است برای رسیدن به این خواسته زیاده روی نکنیم. بهتر است سوالاتی راجع به میزان حقوق، دستپخت خانم، توانایی ها و مهارت هایی که پرسیده می شود را به طور کلی جواب داده و از پر حرفی کردن راجع به آن ها خودداری کنید.

از گرفتن دست یا در آغوش کشیدن یکدیگر خودداری کنید 

اگر قبل از اولین آشنایی با خانواده شما با همسر آینده تان ارتباطی دارید، بهتر است در اولین ملاقات با خانواده او با همسرتان بیش از حد راحت و صمیمی رفتار نکنید! گرفتن دست یکدیگر در برخوردهای اول با خانواده همسر می تواند تاثیر منفی زیادی بر نگرش آن ها نسبت به شما داشته باشد.

  هر چیزی را به خودتان نگیرید 

ممکن است در اولین برخورد، رفتارهای را ببینید و یا حرف هایی را بشنوید که چندان به مذاقتان خوش نیاید اما بهتر است آن ها را به خودتان ربط ندهید. به این فکر کنید که شما اولین بار است که خانواده همسرتان را می بینید و چندان با آن ها آشنا نیستید بنابراین ممکن است منظور آن ها متفاوت با چیزی باشد که شما فکر می کنید. توصیه می کنیم مقاله چرا خواستگارها منصرف می شوند؟ را هم مطالعه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت