11 قانونی که باید برای داشتن موهای سالم رعایت کنید.

11 قانونی که باید برای داشتن موهای سالم رعایت کنید.

فهرست عناوین

داشتن موهای مقاوم و لطیف آرزوی همه افراد است. حتی موهای آسیب دیده را نیز می‌توان با چند کار کوچک زیرکانه به روال قبل احیا کرد. داشتن موهای شفاف‌تر و سالم‌تر تنها با 11‌ ترفند با شما فاصله دارند. در این مقاله از سری مقالات زیبایی سایت بزمینه به راهکارهای مراقبت از مو پرداخته‌ایم.
1- سعی کنید موهای خود را خیس نگه ندارید.
آب باعث تورم مو از داخل (کوتیکول) می‌شود. هنگامی‌که رها کردن موها در حالت مرطوب بارها و بارها رخ دهد، مو دچار وز شدن و شکستگی می‌شود. موهای خود را بیش از اندازه نشویید. تنها زمانی که مجبور هستید آن‌ها را در حمام به شامپو آغشته کنید. برای اینکه از رطوبت مداوم موها جلوگیری کنید می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوی خشک به صورت پودر روی موهای شما قرار می‌گیرد و چربی موهای شما را از بین می‌برد.

2- از شامپوی پرایمر استفاده کنید.

در روزهایی که قصد دارید موهای خود را بشویید پیش از این که مو را خیس کنید به موهای خود شامپو بزنید. در این حالت شامپو باعث می‌شود تا لایه کوتیکول مو صاف شود و بعد از خیس شدن آسیب کمتری ببیند. علاوه بر این چنین کاری از آسیبی که بر اثر ماساژ دادن سر برای آغشته کردن مو به شامپو ایجاد می‌شود پیش‌گیری می‌کند. برای این کار می‌توانید از شامپوهای پرایمر موجود در بازار استفاده کنید.
3- در انتخاب شامپو دقت کنید.
درباره سولفات یا بدون سولفات بودن شامپو حساس نباشید. سولفات‌ها در برابر سایر پاک کننده‌ها آزمایش شده اند و هیچ تفاوتی از نظر آسیب رساندن یا از بین بردن رنگمو دیده نشده است. در واقع تمام شامپوها حاوی موادی هستند که چربی و رنگ مو را از بین می‌برند. اگر برای شما مهم است که این دو اتفاق با شستن موهایتان رخ ندهد، توصیه می‌کنیم از شامپوهایی که روی آن با برچسب «موهای آسیب دیده» پوشانده شده است یا شامپوهای حاوی نرم کننده استفاده کنید. علاوه بر این، موس‌ها، اسپری‌های مو و سرم‌های مو جایگزین خوبی برای شامپوها هستند.
4- طرز فکر خود را نسبت به نرم کننده‌ها تغییر دهید.
همه ما می‌دانیم که نرم کننده‌ها موهای زبر را صاف کرده و موهای شما را نرم‌تر و براق‌تر می‌کنند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به دفعات از سشوار یا اتوی مو استفاده می‌کنید، باید بدانید که نرم کننده‌ها برای محافظت موهای شما در برابر حرارت بسیار مهم هستند. به همان اندازه كه اسپری محافظ گرما از موها محافظت می‌کند نرم کننده‌ها نیز پوشش خوبی روی موها برای نگه داری از آنها در برابر گرما ایجاد می‌کند. برای این که نرم کننده بهتر کار خود را انجام دهد پیش از آب‌کشی اجازه دهید پنج دقیقه روی موهایتان بماند.
5- از اسپری محافظ مو استفاده کنید.
حرارت بیش از چیزی که فکر کنید به موهای شما آسیب می‌زند. از این رو پیش از استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، فر مو و اتو از اسپری محافظ مو در برابر حرارت استفاده نمایید. اسپری محافظ را به تمام قسمت‌های موهای خود بزنید و در پایان با یک شانه آن را به تمام قسمت‌های موهای خود برسانید.
6- از اسپری‌های خشک کننده مو استفاده کنید.
استفاده از حوله برای خشک کردن مو و مالش موها به حوله، آسیب زیادی به آن وارد می‌کند. اصطکاک باعث پوسیدگی و وز شدن مو می‌شود. علاوه بر این حرارت نیز سلامتی موهای شما را از بین می‌برد. به جای آن می‌توانید از اسپری‌های خشک کننده مو استفاده کنید.
7- برای خشک کردن موها از پارچه‌های نرم استفاده کنید.
استفاده از حوله‌های زمخت برای خشک کردن موها کاری است که سبب می‌شود ناخواسته به موهای خود آسیب برسانید. توصیه می‌شود از پارچه‌های نخی و نرم برای گرفتن آب موهای خود استفاده نمایید.
8- موهای خود را خنک کنید.
بعد از استفاده از دستگاه‌های حرارتی مو، همچنان گرمای باقی مانده، اثر تخریبی خود را دارد. در پایان سشوار گرم، بهتر است با استفاده از باد سرد سشوار موهای خود را خنک کنید تا آسیب کمتری ببیند.
9- با موی خیس نخوابید.
اگر مجبور بودید با موهای خیس بخوابید حتما موهای خود را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را شل ببافید. این کار باعث می‌شود که موهای وز شما صاف شود و اگر موهای صاف و بدون حالت دارید به آن شکل موج دار بدهد.
10- مراقب پوست سرتان باشید.
به صورت هفتگی از شامپوهای پاک کننده پوست سر استفاده کنید. تمیز نگه داشتن فولیکول‌های مو مانع انسداد و التهاب می‌شود و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند. برای مراقبت از پوست سر اسید سالیسیلیک را امتحان کنید که در تمیز کردن فولیکول مو بهتر از پاک کننده‌های موجود در شامپو عمل می‌کند. همچنین شامپو‌های ضدشوره سر برای تمیز کردن پوست سر عالی هستند، حتی اگر شوره سر هم ندارید از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید.
11- درخشش موها را حفظ کنید.
مطمئنا، شما می‌توانید از اسپری و سرم‌های درخشان کننده مو استفاده کنید، اما آن‌ها طبیعی به نظر نمی‌رسند. روغن‌هایی که دارای سبکترین سیلیکونها و روغن‌ها هستند، باورنکردنی‌ترین درخشش را ایجاد می‌کنند.آن ‌ها کوتیکول مو را که ویژگی بارز موهای سالم است، صاف می‌کنند.
امیدواریم با رعایت این توصیه ها موهایی سالم و درخشان داشته باشید. توصیه می کنیم مقالات 12 راه‌کار برای از بین بردن وز موها و مقاله همه نکاتی که درباره اکستنشن مو باید بدانید! را نیز مطالعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت