12 راه‌کار برای از بین بردن وز موها

12 راه‌کار برای از بین بردن وز موها

فهرست عناوین

وز شدن موها از آن مشکلاتی است که بسیاری از افراد، خصوصا کسانی که موهای مجعد یا رنگ شده دارند، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این افراد بعد از استفاده از اتوی مو یا سشوار، با قرارگیری در محیط شرجی و مرطوب یا عرق کردن مجدد شاهد بازگشت وزی موهای خود می‌شوند. بزمینه در این مقاله به بررسی راه‌کارهایی جهت از بین بردن وزی موها پرداخته است. توصیه می کنیم مقاله چه شامپویی برای چه مویی مناسب است؟ را هم مطالعه کنید.

1- با یک کوتاهی خوب شروع کنید.

از شر انتهای خشک موهای خود خلاص شوید. هنگامی‌که پایین موهای شما خشک می‌شود این خشکی می‌تواند بیشتر شده و قسمت‌های بیشتری از موهایتان را در بر بگیرد. بنابراین بهتر است موهای خود را تا جایی کوتاه کنید تمام قسمت‌های خشک موها را از بین برده باشید. کوتاه کردن موهایتان به طور مداوم، هر هشت هفته یک بار، می‌تواند به طرز چشمگیری کمک کند تا وز موهای شما از بین برود.

بهترین سالنهای زیبایی را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

2- موهای خود را با آب داغ نشویید.

در حالی که یک حمام گرم ممکن است در عضلات شما احساس خوبی ایجاد کند اما برای موهای شما خیلی خوب نیست. دمای بالای آب می‌تواند باعث بالا رفتن کوتیکول‌ها شود و هنگامی‌که کوتیکول‌ها بلند می‌شوند، مو به رطوبت بیشتری نیاز دارد. این لزوماً به معنای این نیست که باید زیر دوش آب سرد عذاب بکشید، فقط کافی است دمای آب را به گونه‌ای تنظیم کنید که بخار آن بلند نشود و ولرم باشد.

3- شامپوی مناسب استفاده کنید.

محصولاتی که میزان الکل زیادی دارند باعث کاهش رطوبت موها می‌شوند و سبب می‌شوند موها در پی جذب رطوبت باشند. برای کاهش وز موها، از شامپوهایی با مواد آبرسان مانند گلیسیرین استفاده کنید که یک ماده رطوبتی عالی است، به این معنی که رطوبت اضافی موجود در هوا را جذب می‌کند تا یک پوشش محافظ بر روی تارهای مو ایجاد شود.

4- از نرم‌کننده مو استفاده کنید.

ممکن است فکر کنید لازم است هر بار که حمام می‌کنید موهای خود را شامپو کنید، اما این طور نیست. حتی بهترین شامپوها هم می‌توانند روغن‌های طبیعی و مرطوب‌کننده موهای شما را از بین ببرند. در عوض می‌توانید برخی روزها تنها از نرم‌کننده استفاده کنید. تا چربی طبیعی موهایتان نیز حفظ شود. نرم‌کننده را تنها به نیمه انتهایی موهای خود بزنید تا پوست سرتان چرب نشود.

5- بیش از اندازه موهای خود را نشویید.

اگر تعداد دفعات شستشوی موی خود را زیاد کنید سبب می‌شوید تا چربی طبیعی موهایتان نیز از بین برود. باید تعادل را رعایت کنید. حمام کردن به تعداد دفعات کم و زیاد هر دو برای مو مضر است. شستشوی مو هر دو سه روز یک بار مناسب است.

6- از ماسک مو استفاده کنید.

هفته‌ای یک بار از ماسک مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. موادی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و تقریباً هر روغن دیگری (نه روغن صنعتی) می‌توانند روی موهای شما اثر مثبتی داشته باشد.

7- اصطکاک را کاهش دهید.

مالیدن حوله به صورت تهاجمی ‌روی موهای شما باعث از هم گسیختگی کوتیکول می‌شود. در عوض، موهای خود را در کلاه حوله‌ای خشک کنید تا از ایجاد وزهای ناشی از اصطکاک جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با تعویض بالش پنبه‌ای خود با یک بالش ابریشمی، اصطکاک را کاهش دهید. پارچه لغزنده باعث می‌شود تا کوتیکول‌های مو به جای چسبندگی به بالش روی آن بلغزد و حرکت کند.

8- از روغن‌های طبیعی استفاده کنید.

بعد از دوش گرفتن برای حفظ رطوبت و چربی طبیعی مو از روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، روغن آرگان، روغن نارگیل و سایر محصولات این چنینی استفاده نمایید. برای استعمال روغنها، چند قطره روی دو دست خود بریزید، دستها را به هم بمالید تا گرم شود سپس روغن را به ساقه موها بزنید.

9- به موهای خود کمتر حرارت دهید.

استفاده از ابزارهای گرم آرایش مو را به حداقل برسانید. اگر تمایل دارید از اتوی مو، سشوار و یا ابزارهای مشابه استفاده کنید، یک ماده محافظ گرما برای کاهش آسیب به موهای خود به کار بگیرید. اسپری‌های محافظ حرارت در بازار به صورت متنوع وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

10- با دیفیوزر سشوار کنید.

اگر شما موهای مجعد و یا موجی، سشوار بدترین دشمن شماست، اما با یک تغییر کوچک می‌تواند بهترین دوست شما شود. به دهانه سشوار یک دیفیوزر یا پخش کننده متصل کنید تا حرارت به صورت متمرکز به موهای شما منتقل نشود و بتوانید بدون وز شدن موها و آسیب رسیدن به آن موهای خود را خشک کنید.

11- از یک شانه فلزی استفاده کنید.

برای شانه کردن موها از یک شانه یا برس فلزی استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا موهای شما خشک نشود و وزهای موی شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند.

12- کراتینه کنید.

اگر سایر راه‌ها را امتحان کردید و تمام آن‌ها برای از بین بردن وزی موهایتان شکست خورده است، می‌توانید از درمان سالنی استفاده کنید. کراتینه کردن موها در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و اثر آن حداقل تا 6 ماه می‌ماند. این کار در سالن زیبایی چند ساعتی زمان می‌برد. پیش از این در مقاله 5 نکته درباره کراتینه کردن موها به تفصیل در این باره صحبت کرده ایم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت