توصیه‌های کارشناسان برای برنامه‌ریزی عروسی

توصیه‌های کارشناسان برای برنامه‌ریزی عروسی

فهرست عناوین

اول راه برگزاری عروسی، بسیاری از زوج‌ها سردرگم هستند و نمی‌دانند چه کنند. راهنمایی‌های ذیل از کارشناسان مختلف جمع‌آوری شده است و به شما در برنامه‌ریزی عروسی کمک می‌کند.

1. بودجه مورد نظرتان را تخمین بزنید. بودجه مهم‌ترین معیار برای برنامه‌ریزی عروسی است و روی انتخاب‌های شما از جمله انتخاب تالار، کترینگ و ... تاثیر بسزایی دارد.

2. تعداد مهمانان را تخمین بزنید: تعداد مهمانان دید زیادی به شما می‌دهد و مسیر ادامه راه شما را تعیین می‌کند. (در مورد دعوت کردن مهمانها بخوانید.)

3. در انتخاب روز عروسی دقت کنید که روز مورد نظر با رویدادهای خاصی مانند وفات یا مناسبت‌هایی که در خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌کند همزمان نباشد.

4. در صورت محدودیت مالی، تعداد مهمانانتان را کم کنید. در بزمینه راهکارهایی برای این کار گفته شده است.

5. از سوال کردن و پیگیری هراس نداشته باشید: یادتان باشد که پیگیری در هر کاری واجب است و نیاز است کارهایتان را حتی‌الامکان پیگیری کنید تا با خلف وعده تامین‌کنندگانتان روبرو نشوید.

6. تعداد مهمانانی را که ممکن است به عروسی نیایند تخمین بزنید: معمولا حدود 10 تا 15 درصد مهمانان به دلایل مختلف، از جمله مسیر تالار عروسی، گرفتاری و انجام کارهای شخصی به عروسی نمی‌آیند. از این رو تعداد آنها را تخمین بزنید و خود را برای آن آماده کنید.

7. قبل از انتخاب کسب و کارهای عروسی، معیارهای خود را مشخص کنید: قبل از آنکه تالاری را انتخاب کنید، امکاناتی را که می‌خواهید داشته باشد بسنجید. قبل از انتخاب کترینگ، نوع غذاهایی را که می‌خواهید در عروسی‌تان سرو شود تعیین کنید و به همین ترتیب، قبل از انتخاب هر تامین‌کننده در نظر بگیرید که تامین‌کننده مورد نظر باید چه توانایی‌ها و قابلیت‌هایی را داشته باشد و سپس به انتخاب آنها اقدام کنید.

8. در انتخاب کترینگ دقت کنید: یکی از هزینه‌های مهم و اثرگذار عروسی روی بودجه نهایی شما، غذا و خدمات مربوط به کترینگ است. اگر هزینه غذاها برایتان اهمیت دارد، در نظر داشته باشید که کترینگی را انتخاب کنید که قیمت خدماتش مناسب است. از این رو، آنها را در وبسایت بزمینه بررسی کنید، با آنها تماس بگیرید، خدماتشان را مقایسه کنید و سپس به انتخاب کترینگ اقدام کنید.

9. در صورت لزوم درباره کودکان تدابیری اتخاذ کنید: مثلا اتاق بازی برای آنها در نظر بگیرید یا برای مثال، از عموسرگرمی و خاله‌سرگرمی دعوت کنید. به این ترتیب از شلوغ شدن تالار و همهمه کودکان جلوگیری می‌کنید و بچه‌ها نیز سرگرم می‌شوند.

10. مسیرهای تالار را به اطلاع مهمانان برسانید: با توجه به اینکه بسیاری از تالارهای عروسی خارج از شهر و برای مهمانان ناشناخته هستند، مسیرهای تالار را برای مهمانان مشخص کنید تا در رسیدن به تالار دچار مشکل نشوند و لذت روز عروسی از آنها گرفته نشود.

11. شماره تلفن‌های ضروری را در دسترس داشته باشید: شماره ساقدوش‌ها، کترینگ، مسئول تالار، فیلمبردار و ... بسیار مهم هستند. شماره آنها را همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری با آنها تماس بگیرید.

12. با مسئله زمان واقع‌بینانه برخورد کنید و بیش از حد خوشبین نباشید: بسیاری از کارها در روز عروسی با تاخیر انجام می‌‌شود و لزوما طبق برنامه‌ریزی شما انجام نمی‌شوند. از این رو این تاخیرهای زمانی را مد نظر داشته باشید و تدابیر لازم را برای آنها طراحی کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت