فینگرفود مناسب برای جشن تولد کودکان

فینگرفود مناسب برای جشن تولد کودکان

فهرست عناوین

هر غذایی که ابعاد کوچکی داشته باشد یا به عبارتی لقمه مانند باشد و بتوان با استفاده از دست‌ آن را خورد،  فینگرفود یا غذای انگشتی نام دارد. غذای انگشتی با توجه به ابعاد کوچک، رنگ و طعم آن برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است و باعث به اشتها آمدن کودکان می‌شود. این نکته برای رفع مشکل کودکانی که با غذا خوردن مشکل دارند، بسیار حائز اهمیت است.

با اینکه بچه‌ها وقتی با دست‌هایشان غذا می‌خورند باعث دردسر والدین می‌شوند و ممکن است محیط اطراف یا خودشان را کثیف کنند ولی والدین در این زمینه باید صبر و حوصله کنند و  به بچه‌ها فرصت کافی بدهند تا با بازی با غذا مستقل‌شدن را تمرین کنند و بتوانند به تنهایی و رفته‌رفته با دنیای اطراف‌شان ارتباط برقرار کنند.

کودکان از 8 الی 9 ماهگی با رفتار‌هایی مانند دست بردن در ظرف غذا به والدین‌شان نشان می‌دهند خودشان می‌خواهند تلاش برای غذا خوردن را آغاز کنند. در این حین والدین باید به نیاز کودک پاسخ مناسب بدهند و غذای انگشتی که متناسب سن کوکان است را برایش تهیه کنند تا کودک خوردن غذا با دستانش را شروع کند و رفته‌رفته بتواند برای خوردن غذا با استفاده از قاشق آماده شود. نکته مهمی که حین دادن غذای انگشتی به کودکان باید رعایت کرد این ‌است که در ماشین از دادن این غذا‌ها به بچه جلوگیری کرد تا اتفاقاتی مانند پریدن غذا به گلوی بچه نیفتد.

برای این‌که کودک توانایی خوردن غذای انگشتی را داشته باشد، باید در انتخاب مواد بکار رفته در آن دقت کرد. در ذیل به چند نکته مهم که در انتخاب مواد غذای انگشتی (فینگرفود) باید به آن دقت کرد اشاره می‌کنیم.

  • در انتخاب مواد غذای کودک باید به این نکته دقت کرد که کودک توانایی نرم‌کردن آن با لثه را داشته باشد.
  • در تهیه فینگرفود برای کودک باید به این نکته دقت کرد که مواد به‌کار رفته در آن به خوبی خرد شده باشند.
  • با توجه به اینکه کودک با خوردن این غذاها وارد دنیای طعم و غذاهای مختلف می‌شود، باید در حد توان غذاهای با مواد و طعم متنوع برای کودک درست کرد.
  • سبزیجاتی که در غذای کودک به کار برده می‌شود حتما باید پخته شود.
  • در تهیه مواد غذایی برای کودکان، غذاهایی را در اولویت قرار دهید که ارزش غذایی بیشتری داشته باشند نه کالری بیشتر. از دادن شیرینی، بیسکویت و سایر خوراکی‌های ناسالم به کودک بپرهیزید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت