فلسفه تور عروسی چیست؟

فلسفه تور عروسی چیست؟

فهرست عناوین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از تور عروس به چه معناست و دلیل استفاده از آن چیست پس ادامه این مقاله را بخوانید.

استفاده از تور عروس در مراسم عروسی از سالها قبل مرسوم بوده است و نمادی از عفت و پاکدامنی عروس خانم میباشد. در رم باستان، در مراسم عروسی تور عروسی به رنگ زرد بود و به دور بدن عروس خانم پیچیده میشد؛ حتی تور عروس از خود لباس عروس نیز مهمتر به شمار میرفت و به عنوان نمادی از تقدیم باکرگی و الهه ازدواج شمرده میشد. در بعضی از فرهنگها اگر صورت یک خانم با تور پوشیده میشد به این معنی بود که این خانم در شرف ازدواج است و آن تور باعث میشد تا او توسط ارواح خبیث شناسایی نشود.

در زمانهای قدیم در بسیاری از فرهنگها و مذاهب داماد اجازه دیدن صورت عروسش را تا زمان جاری شدن خطبه عقد نداشت و تنها بعد از جاری شدن خطبه عقد میتوانست تور عروس را از روی صورتش کنار بزند و چهره او را ببیند.

البته امروزه برای بسیاری از خانمهای غربی تور عروس به عنوان نمادی از پاکدامنی تلقی نمیشود و بیشتر سمبلی از وفاداری شمرده میشود. اگر چه از لحاظ نمادین برای بسیاری از خانمهای قرن 21 تور عروسی از اهمیتی برابر با لباس عروسی برخوردار است و نشان دهنده تبدیل شدن یک خانم به یک عروس میباشد.

در مورد تور نیز مانند سایر مسائل در دنیای عروسی، زمانیکه به تحقیق در مورد آن میپردازید و در مورد آن بررسی میکنید، به نظر خیلی پیچیدهتر از حد انتظار میآید. تورها میتوانند بلند، بلند و لایه لایه، کوتاه و ساده یا هر چیزی بین این دو حالت باشند. آنها میتوانند ساده یا کار شده، سبک یا سنگین، منجوق شده، پولک دوزی شده، مروارید دوزی شده، تزئین شده با کریستال یا لبه دوزی شده با روبان و دانتل باشند. تورها میتوانند از ابریشمهای گران یا از پارچههای سادهتر دوخته شوند.

تورها با قیمتهای مختلفی در بازار یافت میشوند، آنها میتوانند دست دوز باشند یا آماده. برای انتخاب تور میتوانید با آرایشگرتان مشورت کنید و مدلهای متنوعی از آن را با لباس عروسیتان یا لباسی شبیه لباس عروسی امتحان کنید.  بخاطر داشته باشید که تور عروسی باید کامل کننده ظاهر شما باشد. اندازه تورتان را متناسب با مدل لباستان انتخاب کنید و درنظر داشته باشید که تور شما باید متناسب با صورت و استایل بدنتان باشد. برای مثال برای یک صورت پر و گرد یک تور یک لایه که از دو طرف صورت آویزان باشد متناسب است زیرا آن را باریکتر نشان میدهد، برعکس عروس خانمهایی با صورتهای کشیدهتر بهتر است از تور چندلایه استفاده کنند تا کمی صورت را پهنتر نشان دهد. همچنین یک عروس قد کوتاه و با اندام پر بهتر است از یک تور بلند و باریک استفاده کند زیرا او را بلندتر نمایش میدهد

در کلام آخر بهتر است توری را انتخاب کنید که متناسب با استایل شماست و این انتخاب را با وسواس لازم انجام دهید.


قرار دادن تور بر روی سر

نحوه قرار دادن تور بر روی سر موضوع بسیار مهمی است. در گذشته خانمها تورهای خود را بر روی تاجی از گل نصب میکردند و بر روی سرشان قرار میدادند. اما امروزه تورها به راحتی و سادگی با کمک انواع گیرهها بر روی موها قرار میگیرند. تور را نیز میتوان به تنهایی یا به همراه انواع اکسسوری روی مو بست.

اگر مایلید به همراه تور از تاج، کلاه یا سایر اکسسوریها نیز استفاده کنید، با آرایشگر خود صحبت کنید و از او بخواهید تا آنها را طوری بر روی سرتان قرار دهد که اگر خواستید در طول مراسم تور را از روی سرتان باز کنید مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت