اقداماتی که آقا دامادها می توانند برای کمک به برنامه‌ریزی جشن عروسی انجام دهند

اقداماتی که آقا دامادها می توانند برای کمک به برنامه‌ریزی جشن عروسی انجام دهند

فهرست عناوین

در برنامه‌ریزی جشن عروسی، وظایف متنوعی وجود دارد که آقا داماد ها می توانند آنها را بر عهده بگیرند. بعضی از این وظایف کاملا قابل انتظار هستند؛ مانند انتخاب و اندازه زدن لباس دامادی، انتخاب تالار و مکان جشن و ... . اما انجام برخی کارها مانند انتخاب ساقدوش ها و یادگیری حرکات موزون و کمک به دعوت مهمان ها، که معمولا کارهایی جزئی به نظر می رسند، ممکن است تفاوت بسیاری در بهتر انجام شدن و تکمیل برنامه‌ریزی جشن ایجاد کند. حال باهم نگاهی به این وظایف می اندازیم.


انتخاب ساقدوش های مرد و نظارت بر امور آنها

واضح است که داماد ساقدوش های مرد جشن خود را انتخاب می کند؛ اما علاوه بر این باید در زمان مناسب آنها را از این تصمیم آگاه کند تا بتواند لباسهای مناسب جشن را با آنها هماهنگ کند و امور و برنامه های جشن را به آنها اطلاع دهد. داماد حتی می تواند از ساقدوش ارشد خود بخواهد تا بقیه ساقدوش ها را راهبری و مدیریت کند. البته با این وجود، داماد نیز نباید وظایف خود را در قبال آنها از یاد ببرد.


برنامه ریزی لیست مهمان ها همراه با عروس خانم

علاوه بر تصمیم گیری در خصوص دعوت دوستان و اقوامی که باید در مهمانی حضور داشته باشند، داماد باید از والدین خود در مورد افرادی که آنها مایلند به جشن دعوت کنند، سوال کند و نام و آدرس دقیق آنها را یادداشت نماید.

دریافت و جمع آوری پاسخ مهمانانی که در جشن شرکت نخواهند کرد.

علاوه بر مورد اخیر، وظیفه ی لیست کردن مهمانانی که از طرف داماد دعوت شده اند و در جشن شرکت نمی کنند نیز به عهده او خواهد بود؛ تا از این طریق تخمین تعداد مهمان ها برای پذیرایی راحت تر انجام شود. البته عروس نیز این وظیفه را در قبال مهمانان خود به عهده دارد.


مدیریت امور خانوادگی

هرگونه موضوعات خانوادگی از طرف داماد باید توسط خود او مدیریت شود، چرا که قبل از عروسی به اندازه کافی موقعیت های استرس زا پیش روی عروس و داماد قرار خواهد گرفت. برای مثال اگر خواهر یا خواهران داماد در مورد لباس ساقدوش ها ایراد بگیرند، یا مادرشوهر عروس را کلافه کند، داماد اولین فردیست که باید با طرف بحث به صورت رودرور گفتگو و مسائل و مشکلات را حل کند.

یادگیری و تمرین رقص

بسیاری از زوج ها مایلند تا یک رقص دو نفره زیبا برای مراسم عروسی خود اجرا کنند. به همین دلیل عروس و داماد می توانند با تمرین رقص  در اوقات فراغت خود تا زمان فرارسیدن جشن سرگرم شوند.


انتخاب و اهدای هدایا به ساقدوشان

داماد نباید فراموش کند که در مهمترین روز زندگی اش چه کسانی او را همراهی کردند، بنابراین با دادن هدیه می تواند به طرز زیبایی از دوستان و عزیزان خود تشکر کند. این هدیه می تواند هر چیزی از بلیط تماشای یک بازی ورزشی تا هدیه ای مادی چون کراوات یا حتی جاسوئیچی زیبا و شیک باشد.

هماهنگی نهایی امور عروسی

چک کردن زمان و مکان جشن با عاقد، خدمه تشریفات، خانواده های هر دو طرف و در نهایت مهمانان جشن، می تواند استرس بسیار بزرگی را از دوش عروس خانم بردارد.


بررسی و در نظر گرفتن استایل و ظاهر برای روز جشن

علاوه بر دقت در خرید کت و شلوار،بهتر است تا آقای داماد در هنگام انتخاب، به تناسب لباس و جزئیات ظاهرش با سایر عوامل مانند نوع جشن و لباس عروس، دقت لازم را به خرج دهد تا لباس دامادی او هر چه متناسب تر و شیک تر در مرام عروسی نمایان شود.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت